Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 545 Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2010-07-16, 20:52
Tangens napisał/a:
Mylisz się. Pierwszy przystanek masz przed domem czyli dziewiąty przystanek jest na Klinicznej pod filarami.
1 Władysława IV
2 Nowy Port (Góreckiego)
3 Wyzwolenia - Mar. Polskiej
4 Śnieżna
5 Uczniowska
6 Mostostal
7 Załogowa
8 Swojska
9 Węzeł Kliniczna
Czyli punkt Amstawika jest baaaaaaaaaaaaaaardzo potrzebny.
Z całym szacunkiem, ale to Ty się mylisz. Skręt w lewo na pętlę Kliniczna jest przed wjazdem na przystanek Węzeł Kliniczna (czy jak go nazywasz - pod filarami). Rezygnuję z wjazdu na ten dziewiąty przystanek a zamiast tego skręcam w lewo na pętlę.
Tangens napisał/a:
Poza tym czy miałbyś sumienie zostawić ją na Klinicznej i nie zabrać na Kartuską 163?
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 545 Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2010-07-16, 21:33
No to jedziemy.
Swojego czasu (kilkanaście lat temu), przez dość krótki okres, na trasie z Nowego Portu do ... (to jeden z punktowanych elementów pytania) jeździła linia nr 37. Była to linia dość "eksperymentalna", utworzona na czas pewnego remontu. Moje pytanie (a właściwie kilka pytań):
1a. Na jakiej trasie jeździła linia nr. 37 (wystarczy podać początkowy i końcowy przystanek)?
1b. Z powodu remontu jakiego odcinka torowiska została utworzona linia 37?
1c. Co było najbardziej charakterystyczne dla tej linii (podpowiem, ze chodzi o dość "specyficzny" sposób łączenia wagonów) ?
Do podziału 12pkt, więc punktacja za odpowiedzi będzie wyglądała następująco:
1a - 4pkt, bo jest kluczowe dla tego zadania;
1b - 2pkt, bo odpowiedź częściowo wyniknie z odpowiedzi na 1a;
1c - 6pkt, bo najtrudniejsze.
Na odpowiedzi czekam do jutra, do godz. 24:00 (czyli nieco ponad dobę).
Akceptuję pytanie. Mieszkańcy Danziga powinni pamiętać. Przynajmniej niektórzy. W razie braku odpowiedzi (choćby częściowych) punkty otrzyma autor pytania.
Ponieważ odwołania nie wpłynęły podaję aktualną sytuację.
Jacko 1 duży punkt.
Małe punkty (> 0):
11 Amastawik Siedlce
3 Colacoca Abrahama
1 Bynio50 Pasanil
_________________
Ostatnio zmieniony przez Tangens 2010-07-17, 00:06, w całości zmieniany 1 raz
Ponieważ czas pomału dobiega końca, więc może jednak rzeczywiście spróbuję rozkręcić dyskusję. Chyba, że się okaże że trafiłem.
Na c) podejrzewam, że wagony łączono tyłami aby mogły poruszać się wahadłowo. Zatem remont musiał odcinać możliwość zawracania. Ponieważ autorem zadania jest Jacko wnioskuję, że pytanie jest związane z Nowym Portem. Jeśli chodzi o b) przypuszczam że było to w okresie remontu Marynarki Polskiej, Oliwskiej lub Władysława IV i Wolności, czyli około 1993 roku. Typuję, że było to w okresie remontu skrzyżowania Wolności z Władysława IV, co odcinało dojazd do zajezdni oraz uniemożliwiało przejazd autobusowi, a linia 37 kursowała na trasie Władysława IV – Brzeźno. Stąd końcówka 7 – od siódemki.
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 545 Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2010-07-18, 08:26
To może najpierw odpowiedzi:
1a. Linia 37 jeździła na trasie Nowy Port - Baza Autobusowa (na Hallera). Powrót przez Danzigą.
1b. Z powodu remontu torowiska na Hallera (odcinek Baza Autobusowa - Mickiewicza)
1c. Wagony łączone były tyłami. Całość tworzyło dość "ciekawy" układ, bo za każdym razem motorniczy zabierał pasażerów tylko do pierwszego wagonu - drugi wagon był tylko przez niego ciągnięty. Przy bazie autobusowej była tzw. nakładka, która pozwalała (po przejechać na właściwy tor i kontynuować jazdę w kierunku Nowego Portu.
Tangens napisał/a:
...linia 37 kursowała na trasie Władysława IV – Brzeźno. Stąd końcówka 7 – od siódemki.
Rozumiem, że to odpowiedź na 1a... I tu mam problem z przyznaniem punktów (bo czy baza autobusowa, to jeszcze Brzeźno, czy już Wrzeszcz?)
Tangens napisał/a:
Typuję, że było to w okresie remontu skrzyżowania Wolności z Władysława IV, co odcinało dojazd do zajezdni oraz uniemożliwiało przejazd autobusowi...
Niestety, za tę odpowiedź 0pkt.
Tangens napisał/a:
Na c) podejrzewam, że wagony łączono tyłami aby mogły poruszać się wahadłowo. Zatem remont musiał odcinać możliwość zawracania.
Pomógł: 50 razy Wiek: 53 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-07-18, 10:43 Re: Ekstratrasa
Tangens napisał/a:
Proszę teraz wagony silnikowe (tzn. Feyg, Phinek i Renekk) o zdeklarowanie się z której zajezdni chcecie wyjeżdżać.
Przepraszam za opóźniony start ale miałem ostatnio spore zamieszanie w pracy i na forum zaglądałem sporadycznie. Z kolei w przyszły weekend jadę do Nowego Dworu Danzigiego (wstępnie na tydzień) więc mój kontakt z netem też będzie luźniejszy.
Aby regulaminowi stało się zadość wybieram zajezdnię we Wrzeszczu.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
...linia 37 kursowała na trasie Władysława IV – Brzeźno. Stąd końcówka 7 – od siódemki.
Rozumiem, że to odpowiedź na 1a... I tu mam problem z przyznaniem punktów (bo czy baza autobusowa, to jeszcze Brzeźno, czy już Wrzeszcz?)
Z tego co już było kiedyś na tym forum wyjaśniane to jest Wrzeszcz. Zwracam jednak uwagę, że choć nie podałem początkowego i końcowego przystanku to jednak trasę podałem ogólnie właściwą. Myślę więc, że należy mi się połowa, czyli 2 pkt.
feyg napisał/a:
Przepraszam za opóźniony start ale miałem ostatnio spore zamieszanie w pracy i na forum zaglądałem sporadycznie. Z kolei w przyszły weekend jadę do Nowego Dworu Danzigiego (wstępnie na tydzień) więc mój kontakt z netem też będzie luźniejszy.
Aby regulaminowi stało się zadość wybieram zajezdnię we Wrzeszczu.
Nie ma sprawy. Dzięki że się odezwałeś, bo już zaczynaliśmy się niepokoić. Pozdrów od nas Wilusia.
Skoro na razie nie możesz odpowiadać to może awansem zadaj pytanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum