Wiek: 35 Dołączyła: 18 Lip 2009 Posty: 18 Skąd: niekiedy z Brösen
Wysłany: 2009-09-08, 17:23
Cytat:
Nie odpowiem na to pytanie, gdyż dyrektor ekonomiczny jest na urlopie - oznajmia Adam Koperkiewicz.
Nie napiszę tego, co w pierwszym odruchu chciałam, bo po ocenzurowaniu wulgaryzmów zostanie pusty post... Ręce mi opadają... Najlepiej niech się Brama zawali, problemu nie będzie, bo jakoś w ten remont nie chce mi się uwierzyć...
A miałam się nie denerwować, bo nerwy mi szkodzą...
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-09-08, 17:28
Polecam przeczytać cały, zalinkowany wcześniej tekst z trojmiasto.pl
Pieniądze, jak rozumiem są. Koperkiewicz nie umie tylko odpowiedzieć czy są w tej puli i ile pieniądze z reklam, które tam od lat wisiały.
Wiele osób podejrzewa, że takie zabiegi (reklamy na zabytkach, usprawiedliwiane zbieraniem pieniędzy) to tylko słowa.
Wiek: 35 Dołączyła: 18 Lip 2009 Posty: 18 Skąd: niekiedy z Brösen
Wysłany: 2009-09-08, 17:35
Przeczytałam cały tekst. I nie zmienia to faktu, że nie wierzę jakoś w remont Bramy... I mimo wszystko miło by było, gdyby Koperkiewicz wiedział, co się dzieje z pieniędzmi z reklam... I tyle, kłócić mi się już zwyczajnie nie chce.
Po latach kiedy służyła za wieszak do banerów reklamowych, Brama Wyżynna ma do końca 2011 roku stać się wizytówką nie tylko dla Danziga. We wtorek uroczyście podpisano protokół wejścia na budowę.
Nad stanem zabytku, który swoją historią sięga 1571 roku, ubolewano od wielu lat. We wtorek brama została ogrodzona i stała się placem budowy. Już w tym tygodniu pojawią się na niej rusztowania.
Nic nie zapowiadało, że w Bramie kryją się jakieś niespodzianki. Wydawało się, że podczas prac prowadzonych w latach 70. została ona dobrze zinwentaryzowana. Tymczasem podczas prowadzonych właśnie prac remontowych na piętrze, odkryto sosnowe belki, będące elementami mechanizmu mostu zwodzonego.
Sześć belek poprzecznych, jedna wzdłużna i dwie ukośne, zostało umieszczonych pod dawnymi otworami na łańcuchy bądź sznury. W belkach zachowały się też otwory i gniazda na czopy innych elementów.
- Może to świadczyć o tym, że zachowane belki są częścią konstrukcji, służącej do podciągania mostu zwodzonego. Most zwodzony pierwotnie był złożony z trzech kładek: jednej przeznaczonej dla pojazdów i dwóch dla pieszych - wyjaśnia w opinii konserwatorskiej Katarzyna Darecka, konserwator zabytków z Muzeum Historycznego Miasta Danziga, do którego należy Brama Wyżynna.
Zachowana konstrukcja stanowi unikatowy przykład dawnego, prawdopodobnie renesansowego, inżynieryjnego systemu, służącego do podciągania mostu zwodzonego. Dziś trudno stwierdzić, jak dokładnie wyglądały kołowroty lub bębny, służące do nawijania łańcuchów.
- Jesteśmy bardzo podekscytowani tym znaleziskiem. To unikat w skali Polski. Jedyna taka konstrukcja jest zachowana w Czechach - emocjonuje się Marcin Tymiński, rzecznik Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. - Wydana została już decyzja o zachowaniu i zakonserwowaniu belek. Projekt remontu bramy trzeba będzie dostosować do znaleziska.
-z wielu osobistych względów, bardzo lubię Bramę Wyżynną, jakiś czas temu znalazłam w necie oto taki obrazek
i teraz mam zapytanie, czy to autentyczne zdjęcie?? czy po prostu wizja jakiegoś artysty. a jeśli to autentyczne zdjęcie to czasy już powojenne? 60--70sięte lata?
a jeśli to autentyczne zdjęcie to czasy już powojenne? 60--70sięte lata?
Jeśli jest autentyczne, to w latach 60-tych już nie jeździły tego typu tramwaje. Maksymalnie więc 50-te i to chyba niezbyt późne. Na pewno jednak powojenne z uwagi na barwy tramwaju. Czy ktoś da radę odczytać linię? Według mnie jest to trójka jadąca z Nowego Portu.
_________________
roland Pomógł: 2 razy Wiek: 64 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 316 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-15, 08:50
bijou napisał/a:
-z wielu osobistych względów, bardzo lubię Bramę Wyżynną, jakiś czas temu znalazłam w necie oto taki obrazek
i teraz mam zapytanie, czy to autentyczne zdjęcie?? czy po prostu wizja jakiegoś artysty. a jeśli to autentyczne zdjęcie to czasy już powojenne? 60--70sięte lata?
Powojenne - na zdjęciu nie widać kamieniczek dobudowanych do Katowni.
Pierwszy wagon ma nr 3 lub 9 a drugi wagon chyba 7, dziwne, gdyż są jednym składem.
roland Pomógł: 2 razy Wiek: 64 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 316 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-12-15, 08:57
Cofam poprzednie stwierdzenie o numerze widocznym na drugim wagonie a w zasadzie pierwszym . Myślę, ż jest to nr 9 czyli linia Stogi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum