Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
 Forum Index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
Tramwajowe nowosci
Author Message
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

[size=18][url=http://staraoliwa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=249:kup-bilet-w-automacie&catid=1:aktualnosci&Itemid=10]Kup bilet w automacie
[/url][/size]

[quote]W samo południe zaczną działać automaty do sprzedaży biletów danzigiej komunikacji miejskiej. W tej chwili jest ich 10, ale do końca wakacji pojawi się w Danzigu 50 takich automatów. [/quote][quote]Od kilku dni po Danzigu jeżdżą pierwsze tramwaje wyposażone w system zapowiedzi głosowej przystanków. W system taki wyposażonych zostało 20 najnowszych tramwajów firmy PESA 120 NaG Swing, które do tej pory dotarły do Danziga. Do końca roku liczba tych nowoczesnych tramwajów będzie się sukcesywnie zwiększać. Przypominamy, że do Danziga w 2011 roku dotrze w sumie 35 tramwajów tego typu, wszystkie one wyposażone będą w system zapowiedzi głosowej. Informacje o bieżącym i następnym przystanku podawane są w językach polskim i angielskim.[/quote]
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Info od ZTM:

10.07.2011 (niedziela) rozpocznie się remont torowiska tramwajowego na Węźle Kliniczna. Całkowicie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu całej ul. Klinicznej, ul. Jana z Kolna od Węzła Piastowskiego do Węzła Klinicznej i w ciągu ul. Marynarki Polskiej od Węzła Kliniczna aż do Nowego Portu. W Nowym Porcie całkowicie zamknięte dla ruchu kołowego i ruchu tramwajowego zostanie skrzyżowanie ul. Wolności i ul. Marynarki Polskiej.

Okres letni na zamknięcie ruchu tramwajowego w tej części miasta nie został wybrany przypadkowo. To właśnie w tym okresie są najmniejsze potrzeby przewozowe z uwagi na tzw. "okres urlopowy" i wakacje szkolne. Szeroki front robót i intensywne prace modernizacyjne pozwolą w krótkim czasie oddać do ruchu większą część torowisk i umożliwią jak najszybsze rozpoczęcie eksploatacji nowoczesnych tramwajów typu 120NaG, znanych również jako "PESY" lub "SWINGI".

W okresie trwania remontu:
- zawiesza się funkcjonowanie linii tramwajowych 4, 7 i 10,
- zwiększa się częstotliwość kursowania tramwajów linii 5 do Siedlec i do Brzeźna Plaży,
- uruchamia się dodatkowe kursy linii 6 z Chełmu w godzinach porannych dnia powszedniego.
Tramwaje linii 8 zostaną skierowane na trasę objazdową przez Operę-Zwycięstwa, natomiast drobnej korekcie ulegną rozkłady jazdy linii 3 i 9.

Na trasie Nowy Port - Wyzwolenia (koło cmentarza) - Marynarki Polskiej - Kliniczna Szpital zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza w postaci linii autobusowej nr T4. W godz. szczytu przewozowego autobusy pojadą co 5 minut, natomiast poza godz. szczytu co około 10 minut.


Przystanki linii T4 zostaną zlokalizowane w rejonie nieczynnych przystanków tramwajowych:
- Nowy Port (przy zajezdni tramwajowej)
- Wyzwolenia (koło MDKu)
- Śnieżna
- PGE Arena
- Mostostal
- Załogowa
- Swojska
- Kliniczna Szpital (przy stacji SKM Politechnika).

Warto wiedzieć, że w dniu 09.07.2011 (sobota) z uwagi na prace wykończeniowe w ciągu ul. Jana z Kolna, tramwaje linii 8 i 10 będą kursowały (tak jak dotychczas w weekendy) objazdem przez Operę-Zwycięstwa.

Z uwagi na zamknięcie dla ruchu drogowego skrzyżowania ul. Marynarki Polskiej i ul. Wolności, autobusy linii 148 i N6 w obu kierunkach będą kursowały przez ul. Wyzwolenia (koło cmentarza), tj. z pominięciem ul. Władysława IV, ul. Wolności i ul. Marynarki Polskiej. Natomiast, nadal obowiązują aktualne trasy objazdowe linii 188 i T5:
- w kierunku Nowego Portu przez ul. Kasztanową-ul. Wyzwolenia
- w kierunku Brzeźna przez ul. Władysława IV-ul.Oliwską.

Zgodnie z uchwałą Rady Danziga w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu.
 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

W minionym tygodniu przy okazji pewnego szkolenia trafiłem do Lubicza koło Torunia. Zrządzeniem losu czekając na autobus do Torunia byłem we wtorkowy wieczór świadkiem osobliwego konduktu...

Lubicz1.jpg
1425, Lubicz Dolny, skrzyżowanie z ul. Dworcową
34010 Time(s) 108.05 KB

Lubicz2.jpg
1222
34010 Time(s) 58.89 KB

Lubicz3.jpg
1222 i 1426 spalony podczas ćwiczeń antyterrorystów
34010 Time(s) 86.47 KB

Lubicz4.jpg
1322 w trakcie kasacji
34010 Time(s) 95.27 KB

Lubicz5.jpg
1322 wnętrze
34010 Time(s) 92.54 KB

 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Ostatnia droga!
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Spotkania informacyjne dotyczące budowy tramwaju na Piecki Migowo

Pierwsze spotkanie odbędzie się 8 listopada o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 2 przy ul. Marusarzówny 10.

Drugie 14 listopada o godz. 17 w Liceum Ogólnokształcącym nr XX przy ul. Dobrowolskiego 6.

Tramwaj_Piecki_zaproszenie.jpg
33727 Time(s) 119.61 KB

 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

[size=18][URL=http://www.staraoliwa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=449:tramwajem-do-jelitkowa&catid=1:aktualnosci&Itemid=10]Tramwajem do Jelitkowa
[/URL] [/size]

[quote]Już w najbliższą sobotę (17.12.2011) wracają tramwaje na wyremontowane tory w ul. Rybołowców i ul. Wolności w Nowym Porcie (od strony Brzeźna), w ciągu ul. Pomorskiej do Jelitkowa i w ciągu al. Hallera do Brzeźna. Tym samym, funkcjonowanie linii zastępczych T3 i T5 zostanie zawieszone, a na swoją trasę do Brzeźna i Nowego Portu wracają tramwaje linii 3 i 5.[/quote][quote]Modernizacja torowiska tramwajowego do Brzeźna jest połączona z przebudową skrzyżowania al. Hallera i ul. Uczniowską w związku z budową Trasy Słowackiego (odcinek nr 3). W ramach tej przebudowy zmodyfikowano układ torowiska w południowej części Brzeźna. W kierunku ul. Danzigiej, tramwaje nie będą już skręcały bezpośrednio w prawo z al. Hallera w ul. Danzigą, tylko pojadą na wprost do skrzyżowania z ul. Czarny Dwór i następnie skręcą w ul. Uczniowską, aby pojechać po nowowybudowanym odcinku torowym do ul. Danzigiej, gdzie się włączą w swój stary przebieg trasy. Tym samym, przestaje istnieć wybudowany w roku 1901 przez Danziger Elektrische Strassenbahn AG odcinek torowiska w ciągu ul. Danzigiej od al. Hallera do ul. Uczniowskiej. Tuż przed likwidacją odcinka zrobiono pamiątkowe zdjęcie składem "stopiątek" na ul. Danzigiej.

W dniu 12.12.2011 jako pierwszy tramwaj podczas jazdy próbnej na nowym odcinku w ciągu ul. Uczniowskiej pojechał tramwaj typu 120NaG ("PESA") nr 1025, którego patronem jest Johanna Henriette Schopenhauer. [/quote]
 
 
slowik45


Posted:     [ !!! ]

http://ibedeker.pl/zapowiedzi/parada-tramwajow-pesa/#axzz1hrUtZ9Ee no niby jest się czym pochwalić :-/ , czy aby na pewno ?
 
 
Colonel

Posted:     [ !!! ]

A nie??????
 
 
slowik45


Posted:     [ !!! ]

[quote="Colonel"]A nie??????[/quote] dizajn ok. ale funkcjonalność to już sprawa dyskusyjna .
 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

Masz na myśli kwestię rozmieszczenia siedzeń czy coś jeszcze?
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Filmowe podsumowanie PES

[center]<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/C2xpDyMgDFY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/center]
 
 
slowik45


Posted:     [ !!! ]

Po prostu użytkownicy od początku sygnalizowali pewne niedociągnięcia a decydenci jak zwykle byli głusi , nie chce mi się pisać jeszcze raz tego co napisałem tu http://ibedeker.pl/zapowiedzi/parada-tramwajow-pesa/#axzz1hxB4aCGs
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

[size=18][url=http://www.staraoliwa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=644:szyny&catid=1:aktualnosci&Itemid=10]Pękają szyny tramwajowe[/url][/size]

[quote]Przez duże skoki temperatur pękają szyny tramwajowe w Danzigu. Od rana zabezpieczono trzy pęknięcia, w tym jedno w Oliwie. Nie wymaga to jednak wstrzymania ruchu komunikacji tramwajowej.[/quote]
 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

Jak wam się to widzi? Nie uważacie, że korzyści (dla miasta) z realizacji projektu powinny zostać wymienione w odwrotnej kolejności? :hihi:

[URL=http://www.bpbk.com.pl/pl/projekty/komunikacja/1/280/petla-tramwajowa-w-gda-sku-oliwie][size=18]Pętla w Oliwie według BPBK[/size][/URL]

[quote]W ubiegłym roku, tj. 2010, BPBK zaczęło prace nad inwestycją wykonania koncepcji przebudowy pętli tramwajowej w dzielnicy Oliwa.
Rejon Starej Oliwy należy do najbardziej atrakcyjnych turystycznie obszarów Danziga. Jest to dzielnica Danziga, która w połączeniu z Jelitkowem tworzy ceniony, zwłaszcza za walory krajobrazowe, kurort.
Istniejąca pętla tramwajowa położona jest w sąsiedztwie historycznego Parku Oliwskiego i jednej z głównych ulic Danziga, Al. Grunwaldzkiej.

Podstawowym zamierzeniem reorganizacji układu komunikacyjnego w tym rejonie było wykorzystanie niezagospodarowanego terenu wewnątrz pętli i stworzenie dogodniejszej struktury poprzez przebudowę starego układu torowego i drogowego. Celem koncepcji jest wykreowanie węzła integrującego projektowany przystanek tramwajowy z pętlą autobusową oraz miejscami postojowymi taksówek. Jednocześnie projektowany węzeł przesiadkowy mógłby pełnić rolę placu miejskiego, który byłby elementem poprawienia jakości i różnorodności systemu przestrzeni publicznych w dzielnicy Oliwa.

[img]http://www.bpbk.com.pl/filemanager/image/petla%20oliwa%20IA.jpg[/img]

Koncepcja przewiduje usunięcie istniejącego torowiska tworzącego pętlę i zastąpienie jej prostszym rozplanowaniem przestrzennym. Tramwajom kończącym bieg w tym miejscu posłużą stanowiska dojazdowe wzdłuż peronów. Taki układ przystosowany będzie jedynie dla tramwajów dwukierunkowych.
Inwestycja obejmuje również zakres budowy pętli autobusowej z infrastrukturą przystanków, zatok postojowych dla autobusów oraz dojść wzdłuż Alei Grunwaldzkiej i ul. Opata Rybińskiego, jak i możliwości stworzenia parkingu podziemnego z dojazdem do ul. Rybińskiego i ul. Obrońców Westerplatte.
W kolejnym etapie prac, ujęta została przebudowa skrzyżowania Alei Grunwaldzkiej z ul. Opata Rybińskiego i ul. Piastowską wraz z infrastrukturą.
Podstawowymi elementami analiz urbanistycznych, które wpłynęły na kształt koncepcji jest możliwość poprawy obsługi komunikacyjnej i stworzenia węzła integracyjnego komunikacji grupowej, podniesienie bezpieczeństwa pieszych, [b]możliwość wykreowania nowej przestrzeni pod funkcje komercyjne w południowym części opracowania[/b].
Zaproponowane rozwiązanie przewiduje możliwość włączenia w szerszą przebudowę układu drogowego w dzielnicy Oliwa. Założono że w przyszłości możliwe będzie ograniczenie ruchu na ul. Opata Rybińskiego z przeniesieniem ruchu tranzytowego w kierunku Osowy poza ścisłe centrum Starej Oliwy. Celem tego działania jest ochrona istniejącej zabytkowej zabudowy i Parku Oliwskiego przed hałasem, wibracjami, spalinami oraz stworzenie w tym miejscu bezpiecznej strefy pieszej. Założenie to dotyczy także ul. Opackiej, która stanowi cenną aleje m.in. do Cmentarza Oliwskiego.[/quote]
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Może właśnie kolejność jest właściwa ...
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

Śląskie spojrzenie na nasze tramwaje.

[size=18][URL=http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/526445,a-w-danzigu-to-jest-mozliwe,id,t.html?cookie=1]A w Danzigu to jest możliwe...[/URL] [/size]

[quote]Proszę sobie wyobrazić, że każdy z 35 wozów - niczym statek - otrzymał imię jednego z wielkich Gdańszczan, wybranych z całej tysiącletniej historii.


Bez podziału na "naszych", "obcych", "swoich" i "wrogów". Jeździ więc po torach i Jan Heweliusz (piwowar i astronom), i Arthur Schopenhauer (filozof), i Daniel Gabriel Fahrenheit (wynalazca termometru), jest biochemik-noblista Adolf Friedrich Johann Butenandt i wielki geograf Filip Clüver.

Ma swój tramwaj burmistrz Eduard Friedrich von Conradi, ma też biskup Jan Flachsbinder-Dantyszek, mają wreszcie Maciej Płażyński, Anna Walentynowicz i Krzysztof Klenczon. Katolicy, luteranie, kalwini, Polacy, Niemcy, Kaszubi, Flamandowie, uczeni, lekarze, twórcy, duchowni, rajcy i burmistrzowie. Jest w tym gronie nawet Andrzej Sulewski, który nie był żadnym wielkim intelektualistą, za to przez ćwierć wieku spacerował w stroju pirata po Długim Targu, dawał się fotografować i chętnie pijał piwo na koszt ofiarodawców. Aby było jasne: nikt tych nazwisk nie narzucał, zostały wybrane w plebiscycie czytelników miejscowej prasy.

Czy ktoś może sobie wyobrazić taki pomysł w naszym żałosnym grajdole ? Pięć minut po wysłuchaniu idei prezydent Katowic dostałby durśfalu i zamknął się w urzędowej toalecie, piętnaście minut później grupa radnych ogłosiłaby protest głodowy. Następnego dnia w mediach roiłoby się od wypowiedzi Jedynie Słusznych Patriotów: że powstańcy śląscy w grobach się przewracają, że zgwałcono pamięć bojowników o wyzwolenie narodowe i społeczne, że racja stanu się chwieje, a pogrobowcy Hitlera chcą odłączyć Śląsk od Macierzy,że rewizjoniści zza Łaby tylko czekają.

Kilku dyżurnych naukowców-komentatorów wypowiedziało-by się, że "inicjatywa jest przedwczesna", Mirosław Sekuła wyliczyłby miliardy straconych euro, Jerzy Polaczek wydałby manifest, a redakcja "Gościa Niedzielnego" zachwiałaby się w posadach od zbiorowego oburzenia.

Być może towarzystwo ścierpiałoby tramwaj z napisem "Karol Godula" albo "John Baildon", ale gdy tylko z zajezdni wyjechałby wóz ochrzczony "Georg Giesche" albo "Friedrich Wilhelm Grundmann", na torach leżeliby pokotem Adam Słomka i jego konfratrzy, zawinięci w biało-czerwone flagi.

Pytałem danzigich polityków różnych opcji, czy nie było protestów w sprawie tych tramwajów, przecież to "kontrowersyjny" pomysł. Nawet ortodoksyjni PiS-owcy spoglądali na mnie jak na wariata i nie bardzo rozumieli, o czym mówię. O jakie protesty panu chodzi? O jakiej "kontrowersji" pan myśli ? Przecież to są imiona wielkich Gdańszczan o udokumentowanym dorobku i trwałym miejscu w NASZEJ historii, więc czyj sprzeciw miałyby wzbudzać ich nazwiska?

Dlatego podczas letnich pobytów w Trójmieście polecam przejażdżkę nowymi tramwajami. Trzydzieści lat, jakie dzielą te pojazdy od starych trupów skupowanych przez Tramwaje Śląskie, to także dystans mentalny, jaki dzieli nasze - pożal się Boże - elity, od cywilizowanego świata.
[/quote]
 
 
Bynio50
wiarus


Posted:     [ !!! ]

Może nie w temacie ale jestem dumny,że pochodzę z Danziga. :viki:
 
 
slowik45


Posted:     [ !!! ]

[quote="Bynio50"]Może nie w temacie ale jestem dumny,że pochodzę z Danziga. :viki:[/quote] Wydaje mi się że jak najbardziej w temacie , parafrazując Kennedy'ego -Ich bin ein Danziger :flaga: i jestem z tego dumny .
 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

[URL=http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Upoluj-Pese-czyli-ZKM-w-obiektywie-n57115.html][size=18]Zrób zdjęcie taboru ZKM Danzig, weź udział w konkursie![/size][/URL]

[quote]Czekamy na zdjęcia autobusów i tramwajów ZKM, także tych zabytkowych. Mogą to być zdjęcia zarówno całego pojazdu, jak i ich detali. Fotografie mogą również przedstawiać gdańszczan w komunikacji miejskiej. Przyjmowane będą prace kolorowe oraz czarno-białe - informuje Alicja Mongird, rzecznik ZKM Danzig.[/quote]
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

A takie może być? :hihi:

Kalendarz_ZTM_Euro.jpg
34342 Time(s) 25.62 KB

 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

Z kronikarskiego obowiązku warto wspomnieć w tym miejscu o wczorajszej [URL=http://www.civitas-mimosa.eu/Default.aspx?alias=www.civitas-mimosa.eu/danzig]Miejskiej grze trawajowej[/URL]
Było sympatycznie, pomysłowo i niebanalnie, choć nie obyło się bez strat ;-)
Generalnie wielkie brawa dla organizatorów,zwłaszcza dla kolegów z [URL=http://www.psstm.org.pl/]PSSTM[/URL]

pomiary.jpg
34263 Time(s) 154.06 KB

sobowtór1.jpg
34263 Time(s) 92.52 KB

sobowtór2.jpg
34263 Time(s) 72 KB

enka1.jpg
34263 Time(s) 108.03 KB

gra muzyka.jpg
34263 Time(s) 99.31 KB

 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

I ciąg dalszy relacji - wczoraj na Długą wróciły tramwaje (choć tylko w miniaturze ;-) ). Niestety Co niektórzy za bardzo wczuli się w rolę motorniczego i pasażerów i trzynastka nie wytrzymała. A na koniec trza było chwycić za pędzel :hihi:

Długa1.jpg
trzynastka jeszcze w całości ;-)
34252 Time(s) 95.16 KB

Długa2.jpg
pękło, bo podwozie i tory były złe!
34252 Time(s) 104.2 KB

Długa3.jpg
34252 Time(s) 93.28 KB

malowanie1.jpg
34252 Time(s) 100.07 KB

malowanie2.jpg
34252 Time(s) 101.89 KB

 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

Przy okazji nie obyło się bez prawdziwych problemów. Motornicza "2" zagapiła się i nie zauważyła przełożonego rozjazdu... :hihi: Skoczyło się na kilkuminutowym zamieszaniu i interwencji nadzoru ruchu podczas cofania.

1025.jpg
34250 Time(s) 92.7 KB

 
 
feyg


Posted:     [ !!! ]

[URL=http://www.rynek-kolejowy.pl/32697/W_sobote_rusza_linia_do_danzigich_Lostowic_A_jutro_przejazd_za_darmo.htm][size=18]W sobotę rusza linia do Łostowic. W piątek przejazd za darmo[/size][/URL]
[quote]Bezpłatny tramwaj dla mieszkańców będzie kursował od godz. 12.00 do 18.00 na trasie Chełm Witosa – pętla Łostowice Świętokrzyska. Tramwaj zatrzyma się na wszystkich przystankach na swojej trasie.[/quote]
 
 
villaoliva
Administrator


Posted:     [ !!! ]

[size=18][URL=http://staraoliwa.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=776:majowka-z-tramwajem&catid=2:rozrywka&Itemid=4]Majówka z tramwajem![/URL] [/size]

[quote]Bezpłatne przejażdżki, prezentacja zabytkowych pojazdów, symulatory jazdy, loterie, konkursy rysunkowe dla dzieci, konkursy na scenie oraz bezpłatny poczęstunek (kiełbaski, grochówka, dla dzieci lody i napoje) – w sobotę 19 maja zapraszamy na „Majówkę z tramwajem”. Impreza kończy realizację Danzigiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IIIA.[/quote]

Majowka_z_tramwajem.jpg
34097 Time(s) 107.05 KB

 
 
Display posts from previous:   
[ REPLY ]
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl