W samo południe zaczną działać automaty do sprzedaży biletów danzigiej komunikacji miejskiej. W tej chwili jest ich 10, ale do końca wakacji pojawi się w Danzigu 50 takich automatów.
Cytat:
Od kilku dni po Danzigu jeżdżą pierwsze tramwaje wyposażone w system zapowiedzi głosowej przystanków. W system taki wyposażonych zostało 20 najnowszych tramwajów firmy PESA 120 NaG Swing, które do tej pory dotarły do Danziga. Do końca roku liczba tych nowoczesnych tramwajów będzie się sukcesywnie zwiększać. Przypominamy, że do Danziga w 2011 roku dotrze w sumie 35 tramwajów tego typu, wszystkie one wyposażone będą w system zapowiedzi głosowej. Informacje o bieżącym i następnym przystanku podawane są w językach polskim i angielskim.
Pomógł: 19 razy Wiek: 95 Dołączył: 07 Maj 2008 Posty: 6911 Skąd: Oliva
Wysłany: 2011-07-05, 16:06
Info od ZTM:
10.07.2011 (niedziela) rozpocznie się remont torowiska tramwajowego na Węźle Kliniczna. Całkowicie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu całej ul. Klinicznej, ul. Jana z Kolna od Węzła Piastowskiego do Węzła Klinicznej i w ciągu ul. Marynarki Polskiej od Węzła Kliniczna aż do Nowego Portu. W Nowym Porcie całkowicie zamknięte dla ruchu kołowego i ruchu tramwajowego zostanie skrzyżowanie ul. Wolności i ul. Marynarki Polskiej.
Okres letni na zamknięcie ruchu tramwajowego w tej części miasta nie został wybrany przypadkowo. To właśnie w tym okresie są najmniejsze potrzeby przewozowe z uwagi na tzw. "okres urlopowy" i wakacje szkolne. Szeroki front robót i intensywne prace modernizacyjne pozwolą w krótkim czasie oddać do ruchu większą część torowisk i umożliwią jak najszybsze rozpoczęcie eksploatacji nowoczesnych tramwajów typu 120NaG, znanych również jako "PESY" lub "SWINGI".
W okresie trwania remontu:
- zawiesza się funkcjonowanie linii tramwajowych 4, 7 i 10,
- zwiększa się częstotliwość kursowania tramwajów linii 5 do Siedlec i do Brzeźna Plaży,
- uruchamia się dodatkowe kursy linii 6 z Chełmu w godzinach porannych dnia powszedniego.
Tramwaje linii 8 zostaną skierowane na trasę objazdową przez Operę-Zwycięstwa, natomiast drobnej korekcie ulegną rozkłady jazdy linii 3 i 9.
Na trasie Nowy Port - Wyzwolenia (koło cmentarza) - Marynarki Polskiej - Kliniczna Szpital zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza w postaci linii autobusowej nr T4. W godz. szczytu przewozowego autobusy pojadą co 5 minut, natomiast poza godz. szczytu co około 10 minut.
Przystanki linii T4 zostaną zlokalizowane w rejonie nieczynnych przystanków tramwajowych:
- Nowy Port (przy zajezdni tramwajowej)
- Wyzwolenia (koło MDKu)
- Śnieżna
- PGE Arena
- Mostostal
- Załogowa
- Swojska
- Kliniczna Szpital (przy stacji SKM Politechnika).
Warto wiedzieć, że w dniu 09.07.2011 (sobota) z uwagi na prace wykończeniowe w ciągu ul. Jana z Kolna, tramwaje linii 8 i 10 będą kursowały (tak jak dotychczas w weekendy) objazdem przez Operę-Zwycięstwa.
Z uwagi na zamknięcie dla ruchu drogowego skrzyżowania ul. Marynarki Polskiej i ul. Wolności, autobusy linii 148 i N6 w obu kierunkach będą kursowały przez ul. Wyzwolenia (koło cmentarza), tj. z pominięciem ul. Władysława IV, ul. Wolności i ul. Marynarki Polskiej. Natomiast, nadal obowiązują aktualne trasy objazdowe linii 188 i T5:
- w kierunku Nowego Portu przez ul. Kasztanową-ul. Wyzwolenia
- w kierunku Brzeźna przez ul. Władysława IV-ul.Oliwską.
Zgodnie z uchwałą Rady Danziga w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu.
Pomógł: 50 razy Wiek: 53 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2011-07-10, 13:46
W minionym tygodniu przy okazji pewnego szkolenia trafiłem do Lubicza koło Torunia. Zrządzeniem losu czekając na autobus do Torunia byłem we wtorkowy wieczór świadkiem osobliwego konduktu...
Lubicz1.jpg 1425, Lubicz Dolny, skrzyżowanie z ul. Dworcową
Plik ściągnięto 33358 raz(y) 108,05 KB
Lubicz2.jpg 1222
Plik ściągnięto 33358 raz(y) 58,89 KB
Lubicz3.jpg 1222 i 1426 spalony podczas ćwiczeń antyterrorystów
Plik ściągnięto 33358 raz(y) 86,47 KB
Lubicz4.jpg 1322 w trakcie kasacji
Plik ściągnięto 33358 raz(y) 95,27 KB
Lubicz5.jpg 1322 wnętrze
Plik ściągnięto 33358 raz(y) 92,54 KB
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Już w najbliższą sobotę (17.12.2011) wracają tramwaje na wyremontowane tory w ul. Rybołowców i ul. Wolności w Nowym Porcie (od strony Brzeźna), w ciągu ul. Pomorskiej do Jelitkowa i w ciągu al. Hallera do Brzeźna. Tym samym, funkcjonowanie linii zastępczych T3 i T5 zostanie zawieszone, a na swoją trasę do Brzeźna i Nowego Portu wracają tramwaje linii 3 i 5.
Cytat:
Modernizacja torowiska tramwajowego do Brzeźna jest połączona z przebudową skrzyżowania al. Hallera i ul. Uczniowską w związku z budową Trasy Słowackiego (odcinek nr 3). W ramach tej przebudowy zmodyfikowano układ torowiska w południowej części Brzeźna. W kierunku ul. Danzigiej, tramwaje nie będą już skręcały bezpośrednio w prawo z al. Hallera w ul. Danzigą, tylko pojadą na wprost do skrzyżowania z ul. Czarny Dwór i następnie skręcą w ul. Uczniowską, aby pojechać po nowowybudowanym odcinku torowym do ul. Danzigiej, gdzie się włączą w swój stary przebieg trasy. Tym samym, przestaje istnieć wybudowany w roku 1901 przez Danziger Elektrische Strassenbahn AG odcinek torowiska w ciągu ul. Danzigiej od al. Hallera do ul. Uczniowskiej. Tuż przed likwidacją odcinka zrobiono pamiątkowe zdjęcie składem "stopiątek" na ul. Danzigiej.
W dniu 12.12.2011 jako pierwszy tramwaj podczas jazdy próbnej na nowym odcinku w ciągu ul. Uczniowskiej pojechał tramwaj typu 120NaG ("PESA") nr 1025, którego patronem jest Johanna Henriette Schopenhauer.
Pomógł: 2 razy Wiek: 62 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 607 Skąd: Gdańsk-Dolne Miasto
Wysłany: 2011-12-29, 21:12
Po prostu użytkownicy od początku sygnalizowali pewne niedociągnięcia a decydenci jak zwykle byli głusi , nie chce mi się pisać jeszcze raz tego co napisałem tu http://ibedeker.pl/zapowi.../#axzz1hxB4aCGs
Ostatnio zmieniony przez villaoliva 2011-12-29, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Przez duże skoki temperatur pękają szyny tramwajowe w Danzigu. Od rana zabezpieczono trzy pęknięcia, w tym jedno w Oliwie. Nie wymaga to jednak wstrzymania ruchu komunikacji tramwajowej.
W ubiegłym roku, tj. 2010, BPBK zaczęło prace nad inwestycją wykonania koncepcji przebudowy pętli tramwajowej w dzielnicy Oliwa.
Rejon Starej Oliwy należy do najbardziej atrakcyjnych turystycznie obszarów Danziga. Jest to dzielnica Danziga, która w połączeniu z Jelitkowem tworzy ceniony, zwłaszcza za walory krajobrazowe, kurort.
Istniejąca pętla tramwajowa położona jest w sąsiedztwie historycznego Parku Oliwskiego i jednej z głównych ulic Danziga, Al. Grunwaldzkiej.
Podstawowym zamierzeniem reorganizacji układu komunikacyjnego w tym rejonie było wykorzystanie niezagospodarowanego terenu wewnątrz pętli i stworzenie dogodniejszej struktury poprzez przebudowę starego układu torowego i drogowego. Celem koncepcji jest wykreowanie węzła integrującego projektowany przystanek tramwajowy z pętlą autobusową oraz miejscami postojowymi taksówek. Jednocześnie projektowany węzeł przesiadkowy mógłby pełnić rolę placu miejskiego, który byłby elementem poprawienia jakości i różnorodności systemu przestrzeni publicznych w dzielnicy Oliwa.
Koncepcja przewiduje usunięcie istniejącego torowiska tworzącego pętlę i zastąpienie jej prostszym rozplanowaniem przestrzennym. Tramwajom kończącym bieg w tym miejscu posłużą stanowiska dojazdowe wzdłuż peronów. Taki układ przystosowany będzie jedynie dla tramwajów dwukierunkowych.
Inwestycja obejmuje również zakres budowy pętli autobusowej z infrastrukturą przystanków, zatok postojowych dla autobusów oraz dojść wzdłuż Alei Grunwaldzkiej i ul. Opata Rybińskiego, jak i możliwości stworzenia parkingu podziemnego z dojazdem do ul. Rybińskiego i ul. Obrońców Westerplatte.
W kolejnym etapie prac, ujęta została przebudowa skrzyżowania Alei Grunwaldzkiej z ul. Opata Rybińskiego i ul. Piastowską wraz z infrastrukturą.
Podstawowymi elementami analiz urbanistycznych, które wpłynęły na kształt koncepcji jest możliwość poprawy obsługi komunikacyjnej i stworzenia węzła integracyjnego komunikacji grupowej, podniesienie bezpieczeństwa pieszych, możliwość wykreowania nowej przestrzeni pod funkcje komercyjne w południowym części opracowania.
Zaproponowane rozwiązanie przewiduje możliwość włączenia w szerszą przebudowę układu drogowego w dzielnicy Oliwa. Założono że w przyszłości możliwe będzie ograniczenie ruchu na ul. Opata Rybińskiego z przeniesieniem ruchu tranzytowego w kierunku Osowy poza ścisłe centrum Starej Oliwy. Celem tego działania jest ochrona istniejącej zabytkowej zabudowy i Parku Oliwskiego przed hałasem, wibracjami, spalinami oraz stworzenie w tym miejscu bezpiecznej strefy pieszej. Założenie to dotyczy także ul. Opackiej, która stanowi cenną aleje m.in. do Cmentarza Oliwskiego.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum