Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska i Pomorza

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Night Club "WIKING"
Autor Wiadomość
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2009-01-04, 13:24   

faza napisał/a:

I to sie tez zgadzc moze!Moze byly rozprowadzane nielegalnie,u szatniarzy w kazdym razie nie bylo widac tych wizytowek(latalo sie tam za dobrymi fajkami). W kazdym razie,przewaznie caly Nowy Port tj, cinksierze i burstyniarze w latach od 1775 do 1979 chodzili do Brzezna na dyskoteki.Gdyby w "WIKINGU" byly w tym czasie dobre dyskoteki,to by sie cala "gdanska smietanka" tam bawiala,a tak nie bylo.
Nie bywałem na górze Wikinga więc nie wiem kiedy dancing został zastąpiony dyskoteką. Być może tu tkwi klucz do odpowiedzi na pytanie Jacko. Może jednak właśnie dlatego, że cinkciarstwo i bursztyniarstwo przeniosło się do Brzeźna Wiking zaczął się reklamować. A może te wizytówki były bardziej dla szpanu niż reklamy? Wtedy zajechać komuś komuś wizytówką po oczach to było nie byle co.
 
 
 
Henio 
Aspirant BeHaPe


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 167
Skąd: Nowy Port
Ostrzeżeń:
 4/3/4
Wysłany: 2009-01-04, 14:04   

"Winkiel" w owych czasach to była jedna wielka mafia pod przykrywką Społem.
" Udziały" tam mieli naganiacze , alfonsi (często cińciarze )"wybrani" taxiarze szatniarze no i cała "góra" a o milicjantach i prostytutkach (jedno i to samo :-/ ) nie wspomnę.Obcym wstęp wzbroniony.
Taxiarze z Gdyni wozili "bojków" (obcy marynarze) do Winkla , a ci z Portu do Roxany w Gdyni- wiadomo kasa.Przy okazji rozdawali owe wizytówki.
Osobiście byłem tam tylko raz , gdy wracałem z pracy zaczepiło mnie jeszcze w porcie trzech Greków i pytali o knajpę , więc ich zaprowadziłem .Postawili mi drinka z soczkiem Dodoni ( tego w Polsce w sklepach nie było a tam tak ;-) ) Wypiłem-podziękowałem i wtedy się zaczęło .Obstąpili mnie cińciarze i po prawie Angielsku :hihi: oferowali mi wszelkie usługi(dziewczynki ,taxi ,ochrona no i wymiana waluty) .Mało nie oberwałem gdy zobaczyli , że jestem Polakiem.
Ps. Jak się owa wizytówka zaplątała do pawlacza Jacko , nie mam pojęcia :mrgreen:
 
 
Jacko 
Po prostu Jacko


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 545
Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2009-01-04, 14:37   

Henio napisał/a:
Ps. Jak się owa wizytówka zaplątała do pawlacza Jacko , nie mam pojęcia :mrgreen:
Też się zastanawiam...
_________________
 
 
 
faza 

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 140
Wysłany: 2009-01-04, 15:27   Night Club "WIKING"

Jacko napisał/a:
Henio napisał/a:
Ps. Jak się owa wizytówka zaplątała do pawlacza Jacko , nie mam pojęcia :mrgreen:
Też się zastanawiam...

Od 2009 odjac 30 wychodzi ze... .oj Jacko ,Jacko :-)
 
 
luanda 


Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 62
Skąd: Koło blachy
Wysłany: 2009-01-05, 00:24   

Mam trochę druzgocąca teorię...

Wikinga prowadził na początku lat 90-tych mój znajomy. Był on chyba ostatnim "restauratorem" na tym obiekcie :)
Wówczas kolportował on wizytówki (nie jestem pewny, czy te) mi.in. wśród taksówkarzy oraz czasami zostawiał (po przez firmę shipchandlerską, której był współwłaścicielem) na statkach stojących w porcie, aby "przypomnieć" i poinformować o istnieniu klubu.
Sądzę, że wizytówka może pochodzić z opisywanego przeze mnie okresu. Co prawda, bardzo rzadko się z nim obecnie spotykam, ale przy okazji - o ile nie zapomnę - spróbuję potwierdzić lub położyć moją teorię.

(numery telefonów pozostawały 6-cyfrowe do końca 90-tych)


PS' Było on też wielbicielem słowa "disco" :D
_________________
Za Millerem: Niech żyje alternatywa dla mózgu i zdrowego rozsądku!
Z Pontona: Posprzątaj pierwszy po sobie!
Od serca: Nie jedzący ciepłych posiłków otrząśnijcie się ze swojej aberracji!
 
 
fritzek 
Oberkalarepa


Pomogła: 10 razy
Wiek: 41
Dołączyła: 07 Maj 2008
Posty: 3529
Skąd: Neufahrwasser b. Danzig
Wysłany: 2009-01-05, 00:35   

Lu! No to się dowiedz koniecznie przy okazji od wspomnianego kolegi, czy to może jego wyrób.
A datacja wizytówki już nie jest chyba tak ważna, jak sama rozmowa prowadzona w tym wątku :-)
_________________
Rzaba żądzi!
Neufahrwasser...Neufahrwasser
 
 
 
Jagst 
Automobilista

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 437
Skąd: Westpreussen
Wysłany: 2009-01-05, 08:43   

luanda napisał/a:
(numery telefonów pozostawały 6-cyfrowe do końca 90-tych)

Do 1997 roku bodajże. Niemniej styl tej wizytówki nadal wygląda mi na lata 70-te. Co oczywiście nie wyklucza jej druku 20 lat później.
_________________
Pojęcia "nasz", "nasze", "my", "oni" itp... w rozmowach o historii i polityce są bardzo względne.

KTO POWIEDZIAŁ KASJER-DUPA???
 
 
Grün 
Oberwasserspeier


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1468
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2009-01-05, 08:53   

Jagst napisał/a:
Niemniej styl tej wizytówki nadal wygląda mi na lata 70-te

A mi mocno na okres słynnych joint-venture.
_________________
Z wyrazami...
prof. wirt. Grün
Nowe w Akademii: O Hausmarkach
Felietony historyczne na MMTrójmiasto
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2009-01-05, 10:20   

Jakby wizytówka była z lat 90-tych to Jacko przypuszczalnie dobrze by wiedział skąd się wzięła w jego szpargałach, a poza tym zgodnie z teorią Fazy miałby młodsze rodzeństwo. :mrgreen:
Zatem wychodzi na marzec, może początek kwietnia 1978!
 
 
 
Pumeks
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 10:27   

A tak swoją drogą, to czy ktoś wie, kiedy dokładnie ten "Wiking" się w NPorcie pojawił? Heniu, czy jak szedłeś do I komunii, to jego już budowano, czy dopiero później?
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 89
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6807
Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-01-05, 10:40   

Z pewnością Stanisław Michel wie :-D
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2009-01-05, 11:11   

Pumeks napisał/a:
A tak swoją drogą, to czy ktoś wie, kiedy dokładnie ten "Wiking" się w NPorcie pojawił? Heniu, czy jak szedłeś do I komunii, to jego już budowano, czy dopiero później?
1969 rok Wiking jak widać w budowie. Czyli odpada motyw lat 60-tych. Nie pomyślałem o tym wcześniej.
 
 
 
Pumeks
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 11:26   

Sorry Tangens i Henio, oczywiście to nie Henio pisał o I komunii :oops:
A zdjęcie datowane na 1969 jest superaśne - i zgadza się z tym, co znalazłem w jednym z "Danziger Haus-Kalenderów", według nich - zdjęcie z 3 czerwca 1967
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 61
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1638
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2009-01-05, 11:38   

O, dzięki za wyjaśnienie numeru środkowej przyczepy. Trochę mnie gryzło czy jest to 1385 czy 1386. To może znajdziesz też gdzieś i numer Bergmanna? Tu, niestety jest aż 20 podejrzanych.
 
 
 
pawel_45 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 282
Wysłany: 2009-01-05, 12:15   

luanda napisał/a:
...(numery telefonów pozostawały 6-cyfrowe do końca 90-tych)...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl