Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 464 Skąd: Oliwa
Wysłany: 2010-02-23, 18:38
No to jeszcze taki wycinek z większego. Okolice znane. Z tego samego dnia sesji fotograficznej mego ojca. Najbardziej charakterystyczni są przechodnie.
brama.jpg
Plik ściągnięto 36523 raz(y) 112,81 KB
targ.jpg
Plik ściągnięto 36528 raz(y) 114,12 KB
Ostatnio zmieniony przez villaoliva 2010-02-23, 19:11, w całości zmieniany 1 raz
wladzio Pomógł: 1 raz Wiek: 73 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 239 Skąd: Pruszków, Wrzeszcz, N. Port
Wysłany: 2010-02-23, 19:26
fritzek napisał/a:
Kino, tramwaje, bruk...
I drewniane słupy podtrzymujące sieć tramwajową. Pierwszy raz widzę coś takiego!
pawel_45 Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 282
Wysłany: 2010-02-24, 01:54
rychu40 napisał/a:
No to jeszcze taki wycinek z większego...
Fantastyczne!
Zainteresowało mnie uregulowanie ruchu drogowego i w związku z tym pytanie: czy możliwe jest pokazanie fragmentu z lewej strony Bramy Wyżynnej – a konkretnie ustawionych tam znaków drogowych. Z prawej widoczny jest znak „jeden kierunek ruchu” (obecnie jest chyba odwrotny kierunek), a w Złotej Bramie „zakaz ruchu wszelkich pojazdów”- (nie dotyczył tramwajów).
Na fot. Dł. Targu w głębi (przy Neptunie) wydaje mi się dostrzegać VW Kuebelwagena i coś obok niego – czy to nie jest wózek bywałego tam przez lata fotografa?
Z tego samego dnia sesji fotograficznej mego ojca.
pawel_45 napisał/a:
Na fot. Dł. Targu w głębi (przy Neptunie) wydaje mi się dostrzegać VW Kuebelwagena i coś obok niego – czy to nie jest wózek bywałego tam przez lata fotografa?
Czy ten fotograf to przypadkiem nie ojciec Rycha40?
4N na Długiej? Tego jeszcze nie widziałem!
rychu40 napisał/a:
Najbardziej charakterystyczni są przechodnie.
A co takiego charakterystycznego w tych przechodniach?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 464 Skąd: Oliwa
Wysłany: 2010-02-24, 14:05
Tangens napisał/a:
Czy ten fotograf to przypadkiem nie ojciec Rycha40?
4N na Długiej? Tego jeszcze nie widziałem!
rychu40 napisał/a:
Najbardziej charakterystyczni są przechodnie.
A co takiego charakterystycznego w tych przechodniach?
Nie mógł tam być mój ojciec bo właśnie wykonywał to zdjęcie. Chyba nigdy nie robił zdjęć "na pamiątkę" w Danzigu. Zakład fotograficzny był w Sopocie i tam jedynie "leikował". Natomiast do połowy lat 50 tych produkował widokówki i te wykadrowane zdjęcia które wkleiłem to "surowiec" do produkcji pocztówek metodami fotograficznymi. Do czasu gdy wyłączność na wydawanie pocztówek w Polsce przejęła KAW.
Charakterystyczni przechodnie z epoki, przełomu lat 50 - 60. To stwierdzenie dotyczyło tylko zdjęcia z Bramą Wyżynną (trochę się skomplikowało wklejanie zdjęć.) Zabytki prawie się nie zmieniają tylko ludzie ubrani na miarę epoki w której żyją.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 464 Skąd: Oliwa
Wysłany: 2010-02-24, 14:21
pawel_45 napisał/a:
Zainteresowało mnie uregulowanie ruchu drogowego i w związku z tym pytanie: czy możliwe jest pokazanie fragmentu z lewej strony Bramy Wyżynnej – a konkretnie ustawionych tam znaków drogowych. Z prawej widoczny jest znak „jeden kierunek ruchu” (obecnie jest chyba odwrotny kierunek), a w Złotej Bramie „zakaz ruchu wszelkich pojazdów”- (nie dotyczył tramwajów).
Na fot. Dł. Targu w głębi (przy Neptunie) wydaje mi się dostrzegać VW Kuebelwagena i coś obok niego – czy to nie jest wózek bywałego tam przez lata fotografa?
Niestety pierzeja prawa jest dobrze oświetlona i tylko ona była motywem zdjęć a głównie Ratusz i Długa. I nie mam negatywu z fragmentem lewej strony. Ale powiększyłem fragment z wózkiem. Jak to wypatrzyłeś z tego ogólnego zdjęcia.
pawel_45 Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 282
Wysłany: 2010-02-24, 16:41
Dziękuję bardzo za to powiększenie. Potwierdziło ono moje przypuszczenie. Rzut oka na jakiś szczegół fot. wywołuje skojarzenia z obrazami sprzed lat. Tego fotografa zapamiętałem, bo przez wiele lat w tym miejscu pracował, a ja często jeździłem do Dziadków tramwajem na Łąkową. Bardzo lubiłem ten przejazd przez ul.Długą i Długi Targ. Tramwaj jechał stosunkowo wolno i było na co popatrzeć. Potem zlikwidowali tę trasę, a nowa nie była już taka ciekawa i tramwaje jeździły tam szybko.
Po usunięciu słupów z jezdni otwarto ul. Długą dla pojazdów (na powiększeniu widać znak zakazu ruchu jak ten ze Złotej Bramy). Nie pamiętam niestety do kiedy można było tamtędy jeździć, ale chyba dość krótko.
Ponieważ napisałeś że widok Bramy Wyżynnej jest fragmentem większej fot., więc ja w swoim poprzednim wpisie pytałem czy możesz pokazać fragment po lewej stronie Bramy Wyżynnej (ten gdzie wjeżdżały tramwaje na Targ Węglowy) – może widać ustawione tam znaki drogowe.
Takie fotografie z szerszym widokiem, a zwłaszcza dobre powiększenia ich fragmentów są szczególnie interesujące, bo pokazują coś, czego nie zobaczymy na pocztówkach, z których obrazy są często powielane przez różnych autorów i „opatrzyły się”.
Uzupełniając „wątek motoryzacyjny” na fot. z Długiego Targu: z lewej strony widać fragment sam. FIAT 600 Multipla, a z prawej Skoda 1101 Typ 938, albo 1102 Tudor Typ 938. Jednak z tego obrazu nie da się rozróżnić szczegółów.
Pozdrawiam.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 464 Skąd: Oliwa
Wysłany: 2010-02-24, 19:20
pawel_45 napisał/a:
Takie fotografie z szerszym widokiem, a zwłaszcza dobre powiększenia ich fragmentów są szczególnie interesujące, bo pokazują coś, czego nie zobaczymy na pocztówkach, z których obrazy są często powielane przez różnych autorów i „opatrzyły się”.
Te fragmenty są wykadrowane po skanowaniu negatywów z większą rozdzielczością. I dlatego szczegółów jest więcej. I z jednej klatki można uzyskać kilka fragmentów tak jak piszesz "szczególnie interesujących". I dwa następne powiększenia. Jak wygląda cały kadr widać na tych zestawionych powyżej Twojego postu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum