Tu widać filary mostu o konstrukcji kratowej, a obecny most ma filary kamienne.
Ciekawe, czy ta pierwsza konstrukcja z założenia była tymczasową?
Zdjęcie współczesne z: http://www.panoramio.com/photo/27314996
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 254 Skąd: Koronowo
Wysłany: 2014-10-23, 18:46
Krzysztof napisał/a:
brabant napisał/a:
Gruss aus Crone.jpg
Tu widać filary mostu o konstrukcji kratowej, a obecny most ma filary kamienne.
Ciekawe, czy ta pierwsza konstrukcja z założenia była tymczasową?
Zdjęcie współczesne z: http://www.panoramio.com/photo/27314996
Witam,
to są dwa różne mosty. Ten na słupach z kratownicy jest mostem dla nieistniejącej kolei wąskotorowej, na słupach kamiennych zaś służy kolei normalnotorowej.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 254 Skąd: Koronowo
Wysłany: 2014-10-23, 19:40 Crone a. d. Brahe, Krone a. d. Brahe, Koronowo
Nazwa Koronowa się zmieniała.
Crone a. d. Brahe, Krone a. d. Brahe, Koronowo.
Na widokówkach w czasie okupacji wraz z nazwą miasta występuje określenie "luftkurort".
Inne ujęcie dawnego sądu rejonowego (zbiór własny).
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 254 Skąd: Koronowo
Wysłany: 2014-10-23, 19:54 Crone a. d. Brahe, Krone a. d. Brahe, Koronowo
Widok na Koronowo z ulicy Tucholskiej. Przed powstaniem zapory wodnej w Pieczyskach, Brda była rzeką spławną, stąd tratwy na rzece.
Na odwrocie widokówki napis "Krone a. Br. Die Perle des Brahestrandes" (zbiór własny)
Przed powstaniem zapory wodnej w Pieczyskach, Brda była rzeką spławną, stąd tratwy na rzece.
Dla ścisłości.
Wybudowanie zapory (ukończona w 1960 r.) nie było powodem likwidacji spławu tratew. Razem z zaporą i elektrownią wykonano pochylnię do przewożenia ich z górnej na dolną wodę poniżej Koronowa. Nie wiem jak długo (i czy w ogóle) działała, ale chyba istnieje do dzisiaj.
To ta konstrukcja opisana literami "W".
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 254 Skąd: Koronowo
Wysłany: 2014-10-24, 08:13
Krzysztof napisał/a:
brabant napisał/a:
Przed powstaniem zapory wodnej w Pieczyskach, Brda była rzeką spławną, stąd tratwy na rzece.
Dla ścisłości.
Wybudowanie zapory (ukończona w 1960 r.) nie było powodem likwidacji spławu tratew. Razem z zaporą i elektrownią wykonano pochylnię do przewożenia ich z górnej na dolną wodę poniżej Koronowa. Nie wiem jak długo (i czy w ogóle) działała, ale chyba istnieje do dzisiaj.
To ta konstrukcja opisana literami "W".
Witam,
mieszkam kilkaset metrów od tzw. przerzutni tratew, która funkcjonowała bardzo krótko, zastąpił ja transport drogowy. Obecnie istnieje tylko ruina budyneczku maszynowni, most i nic ponadto. Potem zaś zlikwidowano papiernię w Bydgoszczy, która korzystała z tegoż drewna. Trzeba jeszcze dodać, że po spiętrzeniu Brda straciła swój wigor, spuszczanie wody przez turbiny elektrowni odbywa się okresowo, kilka razy dziennie.
Poniżej link do blogu budowniczego zapory i elektrowni:
http://ambrozewski.bloog....btticaid=613ad8
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Maj 2012 Posty: 254 Skąd: Koronowo
Wysłany: 2014-10-24, 12:19
Ponury napisał/a:
Czy most kolejki został już wyremontowany? W wakacje widziałem odbywał się akurat remont
W więzieniu podobno siedzi akurat gen. Krstić, serbski zbrodniarz wojenny z czasów wojny w b. Jugosławii
W dniu 15 października tego roku nastąpiło oficjalne otwarcie ścieżki rowerowej biegnącej przez most, co nie oznacza zakończenia robót ziemnych, które zapewne cyklicznie trzeba będzie podejmować.
Kwestia druga - brak danych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum