Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekstratrasa
Autor Wiadomość
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2013-01-18, 19:15   

Co do drzwi, to należy wskoczyć na tylny pomost (można w biegu) i wtedy należy drzwi otworzyć klamką.

tramw.jpg
ze strony warszawskiej komunikacji
Plik ściągnięto 13944 raz(y) 8,58 KB

_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2013-01-18, 19:17   

Oczywiście w nieco nowszych tramwajach "ktoś"zlikwidował pomost i trzeba było ciągnąć przesuwne drzwi za klamkę stojąc na stopniu. Ale to już mało ciekawe.
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2013-01-18, 23:24   

Link Bynia mi się nie otwiera. :-/
Colonel podał w dużym uogólnieniu 2 sposoby, kto da więcej?

W wagonach 4N stanąć na stopniu przy zamkniętych drzwiach to już nie była prosta sprawa. :hihi:

1458.jpg
Plik ściągnięto 13927 raz(y) 53,41 KB

_________________

 
 
 
ocsid 

Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-18, 23:43   

Okna boczne:
- Odsuwane
- Uchylane lufciki
- Otwierane młotkiem w razie wypadku :hihi:
Okna dachowe:
- Uchylane
- Podnoszone
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2013-01-19, 11:17   

Tangens napisał/a:
W wagonach 4N stanąć na stopniu przy zamkniętych drzwiach to już nie była prosta sprawa

4N to już nowoczesność :D

A tak poważnie, to w linku Bynia jest elektryczny napęd drzwi.

W Bombardierach NGT, Citadisach, Skodach i PESACH stosuje się elektrycznie napędzane drzwi odskokowo-przesuwne, w 116Na drzwi odskokowo-uchylne.

W dawnych 13 i 102 stosowano drzwi harmonijkowe. W 105 drzwi dwuskrzydłowe obrotowe. Wszystko napędzane silnikiem elektrycznym poprzez koła zębate i koło mimośrodowe.

Wydaje się, że istnieją też pneumatyczne napędy drzwi tramwajowych,podobnie jak w autobusach, trolejbusach i wagonach kolejowych ale nie znalazłem żadnego takiego w Polsce.
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2013-01-19, 11:44   

Zginęło mi: elektryczne drzwi odskokowo-przesuwne robi jeszcze Cegielski w 118N
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2013-01-19, 12:22   

No tak. Jak na moją dyletancką głowę to aż za dużo.
Od siebie dodałbym jeszcze, że okna przesuwane były zarówno w poziomie (np. typ 102 i 105) jak i w pionie (np. N).
Różne bywały też techniki zwalniania blokady (o ile istniały). W niektórych typach wystarczyło po prostu chwycić uchwyt i przesunąć, w innych docisnąć do siebie klameczki i dopiero przesuwać, jeszcze w innych ciągnęło się parciany pasek.
Jeśli chodzi o drzwi to specyficzny, dwuczęściowy sposób otwierania był w wozach typu 270 (patrz zdjęcie).
Colonel - 10, Bynio50 - 2 i zadanie 230 zada oczywiście Colonel.

P.S. Nasza zabawa znalazła naśladowców we Wrocławiu za sprawą naszego kolego Tallyhoo znanego u nas jako Radek_P. I dziwnym trafem obaj, niemalże w tej samej chwili wpadliśmy na niemal identyczne pytanie. I jak tu nie wierzyć w telepatię?

272.jpg
Plik ściągnięto 13900 raz(y) 71,26 KB

_________________

 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2013-01-19, 12:56   

Colonel niestety tylko do Bramy Żuławskiej i tam łączy się ze Slowikiem45. Bynio50 na do przejechania 2 przystanki i aż 4 możliwości: Wyspiańskiego, Politechnika, Opera lub Stocznia Północna. Zaliczone ma pętle Oliwa, Zaspa, Jelitkowo i Kliniczna.
_________________

 
 
 
Bynio50 
wiarus


Wiek: 74
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-01-19, 16:05   

Tam nie byłem -Stocznia Północna
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2013-01-19, 17:52   

230: Okna pootwierane,a jeszcze nikt ich w tramwaju nie zamocował. :D
No to mocujmy:
Wymienić co najmniej cztery sposoby mocowania okien tramwajowych.
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
slowik45 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 62
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 607
Skąd: Gdańsk-Dolne Miasto
Wysłany: 2013-01-19, 22:18   

Uchylne na zawiasach i przesuwane w prowadnicach .
 
 
 
ocsid 

Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-19, 23:26   

Aha, widzę, że moja odpowiedź została zignorowana...
 
 
Colonel 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 460
Skąd: zewssząd
Wysłany: 2013-01-20, 11:07   

Pytałem o sposób montażu, a nie o sposób otwierania. (A Oscidowi chyba rzeczywiście jakies punkty sie nalezały?)
_________________
Pozdrawiam
Colonel

www.armator-i-skipper.pl
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2013-01-20, 12:40   

ocsid napisał/a:
Aha, widzę, że moja odpowiedź została zignorowana...
Colonel napisał/a:
A Oscidowi chyba rzeczywiście jakies punkty sie nalezały?
O rany. Zagapiłem się rzeczywiście, potraktowałem to chyba jako jedną z odpowiedzi Colonela. Moja wina. :oops:
W tej sytuacji pozostaje mi tylko przeprosić i dopisać Ocsidowi 5 punktów (dojazd do Miszewskiego), odpisując je sobie. Nie będę się cofał, tylko jeśli przed końcem gry otrzymam jakieś punkty to liczbę przystanków zmniejszę o 5. Regulamin tego nie przewiduje, ale sytuacja jest nadzwyczajna.
Feyga kierujemy na pętlę Kliniczna.

Oto aktualna sytuacja na trasie:

Bynio50 - Stocznia Północna kierunek Śródmieście
Colonel/Slowik45 - Brama Żuławska kierunek Centrum
Faza - Kliniczna pętla kierunek Śródmieście lub Wrzeszcz
Feyg - Kliniczna pętla kierunek Śródmieście lub Wrzeszcz
Krzysztof/Ocsid - Miszewskiego kierunek Opera
Phinek - Jelitkowo
Tangens - Chmielna kierunek Przeróbka

Punktacja:
Bynio50 4 Oliwa , Zaspa, Jelitkowo, Kliniczna
Tangens 4 Strzyża, Chełm, Przeróbka, Łostowice
Faza 3 Zaspa, Brzeźno-Plaża, Kliniczna
Colonel 2 Chełm, Przeróbka
Feyg 1 Kliniczna
Slowik45 1 Przeróbka
_________________

 
 
 
faza 

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 140
Wysłany: 2013-01-20, 18:43   

Jednym ze sposobow mocowania szyb (lub jej wymiany)w tramwajach bedzie "na uszczelke".Okno wprawia sie od srodka ,przyklada do ramki okalajacej okno a nastepie zaklada sie uszczelke,ktora,zeby byla latwiejsza i podatna w mocowaniu trzyma sie w bardzo cieplej wodzie a po ostudzeniu przylega bardzo mocno do okna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl