Jak ja wam zazdroszczę /serdecznie/ takiej wycieczki. Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce.
Jak ja wam zazdroszczę /serdecznie/ takiej wycieczki. Mam pytanie . Czy ten "stary" tramwaj na zakrętach " dzwięcznie piszczy-zgrzyta". Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce.
Co za pytanie! Jak napisał Jacko to jego cały urok. Jakby nie, podalibyśmy do sądu. To byłoby gorsze od sfałszowanych wyborów.
Bynio50 napisał/a:
Ten dzwięk nie zapomnę .Pętla "13" na Przeróbce.
A tak, tak. Ten wagon praktycznie całe życie zawodowe spędził na Łąkowej, więc Przeróbkę zaliczał tysiące razy.
Bynio50 napisał/a:
Jakby do relacji z tej wycieczki dodać dzwięk tego "przecinaka" to by było to coś co przypomina z młodości chleb z cukrem. Dzięki WAM.
...dalszą możliwością w wykorzystywaniu normalnotorowej sieci tramwajowej jest użycie jej jako dojazdu dla pojedynczych wagonów kolejowych doprowadzonych w niewielkiej ilości do tych zakładów przemysłu przyportowego, których sytuacja uniemożliwia założenie normalnej bocznicy kolejowej. Wagony kolejowe wjeżdżają na tor tramwajowy ciągnione małą lokomotywą elektryczną; linia tramwajowa na tym odcinku nie może posiadać zbyt silnych spadków oraz promieni łuków mniejszych niż 100m. Ruch wagonów kolejowych może się odbywać nawet w dzień, przy zachowaniu zwykłych środków ostrożności. Sposób ten znalazł zastosowanie w Danzigu przy połączeniu niektórych zakładów przemysłu portowego z siecią kolejową.
Osobiście o czymś takim w Danzigu nie słyszałem, bo splot z bocznicą do gazowni na Jana z Kolna to jednak coś trochę innego...
... odpowiedź uzasadnij ;)
Napisz proszę coś więcej (co było innego), bo strasznie mnie ten temat interesuje.
Colonel Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 460 Skąd: zewssząd
Wysłany: 2012-11-24, 09:47
TAki cytat z tego samegoźródła:
Cytat:
Wiem tylko, że w Danzigu do czasu wyremontowania ul.Marynarki Polskiej (odcinek stoczniowy) które miało miejsce gdzieś w latach 1982-1985 składy wagonowe po ok. 20 wagonów z koksikiem były wstawiane lokomotywami spalinowymi ze stacji Danzig-Oliwiec (SKM Danzig-Stocznia) na teren gazowni.
Po remoncie Marynarki Polskiej zostały zlikwidowane tory wyciągowe biegnące wzdłuż torów SKM do Nowego Portu oraz rozjazdy umożliwiające dotarcie do gazowni na ul.Wałową. Przy 2 bramie Stoczni Danzigiej pomiędzy wieżowcem Doki 2 a ul.Gazowniczą jest jeszcze stara brama kolejowa.
Po remoncie Marynarki Polskiej wagony dla gazowni były dostarczane torami biegnącymi przez Stocznię Danzigą. Obsługa gazowni odbywała się 2x dziennie więc domyślam się, że i w dzień te wagony musiały być przetaczane ulicami. Nie wiem jak było z lokomotywami, w każdym razie przez teren stoczni jeździły zawsze 2 lokomotywy po jednej na każdym końcu.
gazownia posiadała własny transport kolejowy. Piece były obsługiwane takimi śmiesznymi lokomotywami elektrycznymi z pantografem lira. Na upartego te lokomotywki mogły być przerobione z tramwajów. Niestety dokładnie ich nie widziałem nigdy. Może gdzieś się zachowały zdjęcia tych wynalazków?
Hmmm. Z tego co ja pamiętam, to transport przez Jana z Kolna szedł normalnymi lokomotywami, najpierw parowymi, a później spalinowymi. Zdarzyło się kiedyś na rozjeździe, że lokomotywa się wykoleiła i sama się naprowadziła. Na końcu rzeczywiście była druga lokomotywa (chociaż chyba nie zawsze) i chyba istotnie transport szedł dwa razy dziennie. Był przekleństwem dla wszystkich; mieszkańców, kierowców, pasażerów tramwaju. Pociąg szedł nie szybciej niż 5 km/h wiec taki przejazd trochę trwał i bardzo hałasował. Linia na Wyzwolenia przy tym diabelstwie to pestka.
Absolutną nowością są dla mnie te gazowniane lokomotywki. Nigdy ich nie widziałem. Była trakcja elektryczna na terenie zakładu? Ciekawe ile miała długości? A czy w tym przypadku nie byłoby ekonomiczniej zrobić lokomotywę na gaz?
Jakieś zdjęcia powinny chyba być w archiwum gazowni. Chyba niemożliwym jest aby nikt nigdy nie cyknął im fotki? Chociaż w tych czasach bardzo przesadzano z tajemnica państwową, to jednak dla potrzeb zakładu chyba ktoś to zrobił?
Krotkie objasnienie jak przejsc do Danzigich Tramwajow:
W dziale Kategorien
nacisnij na - Fotoabzüge
nacisnij na-Europa (Bahnen und Nehverker)
nacisnij na-Polen
nacisnij na podtytul-Verkehrsbetriebene
nastepnie nacisnij na -Danzig-Gdynia
beda do ogladania trzy strony kazda po 6 zdjec.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum