Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska i Pomorza

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tramwajowe problemy Tangensa
Autor Wiadomość
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-25, 00:09   

feyg napisał/a:
Wąskotorowy kuzyn parowego tramwaju ;-)

Obrazek
Ahaaaaa. Dopuszczony do ruchu turystycznego?
_________________

 
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 49
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4789
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-06-25, 00:20   

Musowo zobaczyć trzeba! :mrgreen:
_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
Jacko 
Po prostu Jacko


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 545
Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2010-06-25, 06:09   

Tangens napisał/a:
I tradycyjne pytanie do Jacko: komu dajesz punkty?
Oczywiście Wladziowi.
_________________
 
 
 
Phinek 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 199
Skąd: Warszawa Jelonki
Wysłany: 2010-06-25, 09:44   

Musowo... zobaczyć trzeba, ale jeszcze nie teraz.. teraz full roboty. Ale na sierpniowe 60 minut z parowozem, bardzo chętnie się wybiorę.
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-25, 15:24   

Zatem sytuacja wygląda tak:
16 Colacoca
16 Wladzio
15 Gulden
8 Bynio50
7 Sikorzanka
3 Adamek
3 Stary szkot
1 Grzechuu

Zadanie nr 22
. Niestety nie mam zdjęcia wagonu (010)22, ale znalazłem coś na temat numeru (0)1062. Jak widać przy dacie zezłomowania jest znak zapytania. Nic dziwnego, gdyż odpowiedź musiałaby być co najmniej dwuznaczna, albowiem istniały dwa wagony o tym numerze. Skąd wziął się ten drugi?
_________________

 
 
 
Phinek 

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 199
Skąd: Warszawa Jelonki
Wysłany: 2010-06-25, 15:51   

Przyjechał z Warszawy?
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-25, 17:12   

Phinek napisał/a:
Przyjechał z Warszawy?
Pudło.
_________________

 
 
 
Bynio50 
wiarus


Wiek: 69
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-06-25, 18:58   

Mieli stary ,zepsuty i podmienili. :mrgreen:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-25, 19:34   

Ale skąd wzięli ten drugi?
_________________

 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-26, 10:55   

No cóż, widzę kłopoty. W takim razie bardzo wyrazista podpowiedź.
Nie wiem, czy na dołączonym zdjęciu jest nasz 01062, raczej nie - prawdopodobieństwo 1/6, ale na pewno wyglądał tak samo jak wagon silnikowy tej dziesiątki.

gdansk0024.jpg
Plik ściągnięto 13318 raz(y) 101,41 KB

_________________

 
 
 
colacoca 

Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-26, 12:18   

czy to nie jest tak, że oznaczono "starym" numerem zastępcę wozu, który miał iść do kasacji, a potem okazało się, że da się go postawić i zostały dwa? a może ktoś się pomylił w napisach?

nawiązując do kasacji:

przypomina mi się wypadek na starym moście na Motławie (przed mostem), kiedy tramwaj się wykoleił i mało chyba brakowało, żeby znalazł się w wodzie (a może się mylę...)

to był przedwojenny most (chyba) kolejowy. Zanim wybudowano Aleję Leningradzką (Podwale Przedmiejskie dzisiaj) i wiadukt - jeżdziły nim (tylko) tramwaje
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-26, 13:52   

Nieee. Nie mogły istnieć jednocześnie dwa wagony o tym samym numerze. Tutaj rację ma Bynio50. Najpierw skasowano jeden, dopiero potem jego numer otrzymał inny. Tylko skąd się wziął? Nie było to żadne tam "porządkowanie numeracji". :szewc:
Most saperski, zwany mostem Bayley'a powstał w roku 1959. Pisze o tym na przykład tutaj . Wypadku, o którym wspominasz nie pamiętam.
_________________

 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-27, 00:13   

E no, panowie. Daliście ciała na całego. Na publikowanych w tym wątku zdjęciach widać wyraźnie różnicę w tyle wagonu silnikowego 4N normalnym a tym z ostatniej zagadki. Dla pewności wrzucam jeszcze jedno, własnie sprzed mostu Bayleya. A jak komuś mało to niech zajrzy na stronę 8 niniejszego wątku i odszuka mój wpis z 13 czerwca godz. 14:53. Tam jest napisane wyraźnie skąd wziął się drugi wagon o numerze 01062. Macie szczęście, że ja też dałem ciała. 01062 powstał z doczepy 02452. 02502 vel 1502 została przerobiona na 01091. :oops: :oops: :oops: Ale tak czy owak 01062 został zrobiony z przyczepy.
Zadanie 22-bis - karne. Jakiego typu były wagony 1063, 1163, 1263, 1363 i 1463. Powyższe numery jak widać powstały przez dopisanie jednej cyfry do liczby 163. Za każdą poprawną odpowiedź dopiszemy więc 2 punkty Sikorzance, jako głównej specjalistce ds. Kartuskiej 163. Wagony 105 odpadają, bu musielibyśmy dać za to zadanie 14 punktów.
Zadanie 23 w takim razie z innej beczki. W czasach PRL na ulicach Gdańska można było trafić wagony tramwajowe w pięciu barwach. Wymienić i podać co oznaczały.

gdansk0024.jpg
Plik ściągnięto 13260 raz(y) 101,41 KB

gdansk0172.jpg
Plik ściągnięto 13260 raz(y) 62,95 KB

gdansk0277.jpg
Plik ściągnięto 13260 raz(y) 83,25 KB

_________________

 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-27, 21:56   

A to co, obrazili się? Tego w umowie nie było. Chyba, ze pija na imieninach u Wladzia, to wtedy mogę jeszcze dobę poczekać.
_________________

 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 63
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1639
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-06-27, 22:06   

colacoca napisał/a:
cprzypomina mi się wypadek na starym moście na Motławie (przed mostem), kiedy tramwaj się wykoleił i mało chyba brakowało, żeby znalazł się w wodzie (a może się mylę...)

to był przedwojenny most (chyba) kolejowy. Zanim wybudowano Aleję Leningradzką (Podwale Przedmiejskie dzisiaj) i wiadukt - jeżdziły nim (tylko) tramwaje
Hm, po wtórnym przeczytaniu mam wątpliwości czy chodzi Ci o most Bayleya, bo ten istniał do lat 90-tych, jeśli nie 2000. Ale przed wybudowaniem Al. Leningradzkiej tramwaje jeździły chyba mostem Zielonym i Stągiewnym? Może chodzi Ci o linię techniczną która szła przez Żabi Kruk chyba do zajezdni Łąkowa? Nie wiem, naprawdę nie wiem, trochę zbyt odległe dla mnie czasy.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl