Pomogła: 10 razy Wiek: 47 Dołączyła: 07 Maj 2008 Posty: 3529 Skąd: Neufahrwasser b. Danzig
Wysłany: 2009-04-01, 21:25
Zdjęcia wschodniego przyczółku mostu zbudowanego z kadyńskiej cegły. I pytanie: Czemu służyły zamurowane w obu przyczółkach przejazdy? Były to przejazdy drogowe, czy jakieś pomocnicze kolejowe?
Pomógł: 50 razy Wiek: 53 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2009-04-07, 00:08
fritzek napisał/a:
Zdjęcia wschodniego przyczółku mostu zbudowanego z kadyńskiej cegły. I pytanie: Czemu służyły zamurowane w obu przyczółkach przejazdy? Były to przejazdy drogowe, czy jakieś pomocnicze kolejowe?
Obiekt wygląda na dawny wiadukt drogowy (zwłaszcza z góry), co dziwniejsze nieco innej szerokości niż późniejszy kratownicowy
Należałoby obejrzeć plany stacji w APG - najstarszy zachowany pochodzi z roku 1911, ciekawe może być jego porównanie z planem rozbudowy z roku 1913.
Według mapy topograficznej z roku 1908 żadnego wiaduktu w tym miejscu nie ma, z kolei na późniejszych zaś wyraźnie widać że tory szlakowe biegną tuż przy wschodnim przyczółku.
Zaspa przetokowa 1908.jpg źródło: Mapster
Plik ściągnięto 35799 raz(y) 150,01 KB
Zaspa przetokowa 1935.jpg źródło: Mapster
Plik ściągnięto 35799 raz(y) 148,29 KB
Gdańsk Zaspa Towarowa.jpg źródło: PKT
Plik ściągnięto 35799 raz(y) 80,31 KB
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Po remoncie ma być zupełnie inaczej. Wiadukt zostanie przede wszystkim wydłużony, wzdłuż torów ma bowiem biec ulica stadionowa, więc o jej szerokość trzeba wydłużyć obiekt. Przebudowane zostaną przyczółki (mają być betonowe, ale obłożone z zewnątrz czerwonym klinkierem). Na wiadukcie pojawi się ścieżka rowerowa. Zmodernizowane zostanie także sąsiadujące z wiaduktem skrzyżowanie Uczniowskiej z Kochanowskiego. Powstanie wydzielony pas do skrętu w lewo w tę drugą.
Co ciekawe, choć stara klatka schodowa na peron zostanie wyburzona, wciąż możliwe będzie uruchomienie linii SKM do Nowego Portu. - Plany na Euro 2012 nie przewidują uruchomienia pociągów na tej trasie, ale kolej zażyczyła sobie, by pozostawić możliwość zejścia na peron z wiaduktu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Danzigu. - Wcześniej była mowa nawet o windach dla niepełnosprawnych, ale ostatecznie stanęło na zwykłych schodach.[...]
Prace mają się rozpocząć na początku lipca, a zakończą w czerwcu przyszłego roku.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
To już pewne: dawna lokomotywownia na granicy Letnicy i Wrzeszcza zostanie rozebrana, a w jej miejsce w przyszłym roku powstanie pętla autobusowa. Będzie m.in. obsługiwać autobusy dowożące kibiców na stadion podczas Euro 2012.
Danzigi Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na opracowanie projektu pętli autobusowej w miejscu lokomotywowni przy ul. Kochanowskiego. Ma ona mieć charakter tymczasowy.
- Z budową chcemy ruszyć na początku przyszłego roku. Do tego czasu uda nam się uzyskać niezbędne pozwolenia. Szacujemy, że koszt przedsięwzięcia pochłonie ok. 500 tys. zł - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor danzigiego ZDiZ.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Trochę szkoda... bo choć zaniedbany, to jednak ten zakątek miał swój specyficzny urok. No i masa wspomnień (wychowałem się i - z małą przerwą - mieszkam po dziś dzień niedaleko).
Z drugiej strony jestem w stanie zrozumieć, że ta pętla pewnie musi powstać.
Zastanawiam się tylko, co będzie później - tj. kiedy pętla zostanie zlikwidowana. Jak rozumiem, pozostanie trochę pustej przestrzeni. Deweloperzy? Wątpię. Nowe budynki na rzecz (miejmy nadzieję) reaktywowanego na stałe połączenia kolejowego do Nowego Portu? Chciałbym ;) Coś innego..?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum