Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska i Pomorza

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kładka na Wyspę Spichrzów - Kładka Św. Ducha
Autor Wiadomość
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 91
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6887
Skąd: Oliva
Wysłany: 2016-01-19, 15:54   Kładka na Wyspę Spichrzów - Kładka Św. Ducha

Granaria Development Gdańsk Sp. z o.o., organizator konkursu na Kładkę Św. Ducha w Gdańsku, przedstawiła dziś wyniki konkursu w Pawilonie Informacyjnym na północnym cyplu Wyspy Spichrzów. Długie Pobrzeże z północnym cyplem połączy obrotowa kładka o długości 57 metrów.



W konkursie wybrano zespół, który zaprojektuje kładkę łączącą Długie Pobrzeże z północnym cyplem. Prace konkursowe złożyło siedem zaproszonych zespołów projektowych:
ASA Sp. z. o.o. Autorskie Studio Architektury z Rzeszowa
STUDIO BEDNARSKI Ltd z Londynu
AIM Ireneusz Maksymiuk z Białegostoku
BASIS s.c. Biuro Architektoniczne Sirojć i Szkółka z Wrocławia
KD KOZIKOWSKI DESIGN Pracownia Architektoniczna z Gdańska
ROCHMAN DROHOMIRECKI ARCHITEKCI z Sopotu
EUROPROJEKT GDANSK SA z Gdańska

W skład sądu konkursowego wchodzili:
1) Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej
2) Dariusz Chmielewski, Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków
3) Wojciech Ciurzyński, Konsorcjum Immobel&Multibud
4) Andrzej Duch, Dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury UMG
5) prof. Marcin Gawlicki, Instytut Architektury Krajobrazu, KUL
6) Wojciech Grabianowski, RKW Rhode-Kellermann-Wawrowsky
7) Bartłomiej Hofman, Prezes Zarządu Immobel Poland
8) Jacek Kosmólski, Urząd Morski w Gdyni
9) Jacek Skrzyński, Konsorcjum Immobel&Multibud
10) Bartłomiej Polnik, Konsorcjum Immobel&Multibud
11) Antoni Taraszkiewicz, dziekan Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej
12) prof. Edmund Wittbrodt, Politechnika Gdańska, senator RP

Po analizie prac pod kątem techniczno-użytkowym, ochrony dziedzictwa kulturowego, wartości architektonicznych i bezpieczeństwa żeglugi zespół sędziowski, złożony z przedstawicieli organizatora i Miasta oraz wskazanych przez nich ekspertów, postanowił przyznać dwie równorzędne zwycięskie nagrody po 25 tysięcy złotych każda. Otrzymali je:
- ASA Sp. z. o.o. Autorskie Studio Architektury z Rzeszowa
- STUDIO BEDNARSKI Ltd z Londynu
Trzecią nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych otrzymała pracownia
- AIM Ireneusz Maksymiuk z Białegostoku

- W pierwszym etapie po rozstrzygnięciu konkursu nastąpił czas negocjacji i ustalania istotnych detali – mówi Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej. – Drugi etap potwierdził nasz wybór, by do dalszej realizacji skierować projekt STUDIO BEDNARSKI Ltd z Londynu. To projekt, który w bardzo niewielkim stopniu ingeruje w nabrzeża i charakteryzuje się bardzo ładną linią.

Konsorcjum Immobel&Multibud, analizując wspólnie z przedstawicielami Miasta wyniki konkursu, powierzyło projektowanie kładki zespołowi pracowni projektowych w składzie: EUROPROJEKT GDAŃSK SA, STUDIO BEDNARSKI oraz Konsultacyjne Biuro Projektowe „Krzysztof Żółtowski”.

Wiemy już, że kładka będzie miała 57 metrów długości (dwa kanały żeglowne będą szerokości 26 metrów każdy) i ok. 4,5 metra szerokości. Jej automatyczne otwarcie i zamkniecie będzie trwało dwie minuty. W środku kładki umieszczony będzie mechanizm obrotowy, a prześwit pozwoli na kursowanie tramwajów wodnych.

Rozstrzygnięcie to otwiera drogę do realizacji jednego z celów publicznych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, zawiązanego między Miastem Gdańsk a konsorcjum Immobel&Multibud, powołanego do zagospodarowania północnego cypla Wyspy Spichrzów.

Kładka, układ drogowy i most zwodzony – do końca 2018 roku
Konsorcjum Immobel&Multibud planuje prace projektowe zakończa się w tym roku, a wtedy wystąpi o pozwolenie na budowę: Kładki Św. Ducha, modernizację zewnętrznego układu komunikacyjnego i skrzyżowania ulicy Podwale Przedmiejskie z ulicą Chmielną oraz przebudowę Mostu Stągiewnego na most zwodzony.
Prace budowlane rozpoczną się – według zamierzeń konsorcjum – w listopadzie 2016 r. i potrwają do końca roku 2018 r.


Co zrobiono dotychczas

Od podpisania 31 marca 2015 r. umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym przy zagospodarowaniu północnego cypla Wyspy, konsorcjum przeprowadziło zaplanowaną na ten okres część prac przygotowawczych. Były to:
- opracowanie i wdrożenie planu badań historycznych, archeologicznych, architektonicznych, inwentaryzacji konserwatorskich oraz ekspertyz konstrukcyjnych dla terenu zabudowy komercyjnej w I etapie przedsięwzięcia,
- opracowanie wytycznych dla prac projektowych obiektów I etapu budowy,
- zaplanowanie do realizacji w I etapie obiektów celu publicznego: ogólnodostępnej kładki pieszej, zewnętrznego układu komunikacyjnego, skrzyżowania ul. Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną oraz Mostu Stągiewnego,
- przejęcie od Miasta w trybie użyczenia terenu pod inwestycje dla obiektów komercyjnych w I etapie przedsięwzięcia,
- zbudowanie na terenie inwestycji pawilonu ekspozycyjno – informacyjnego,
- przeprowadzenie kompleksowych procedur przetargowych pozwalających wyłonić wykonawców:
a/ prac archeologicznych na terenie I etapu przedsięwzięcia,
b/ prac projektowych w zakresie architektury, konstrukcji oraz instalacji zabudowy usługowo – apartamentowej I etapu,
c/ prac projektowych w zakresie przebudowy Mostu Stągiewnego na most zwodzony.
Niezmiernie ważne było też pozyskanie partnera inwestycyjnego dla budowy obiektu hotelowego zaplanowanego na północnym cyplu Wyspy. Stosowne umowy będą podpisane prawdopodobnie jeszcze w styczniu 2016 r.

Najbliższe plany konsorcjum
W 2016 r. finalizowane będą prace przygotowawcze warunkujące rozpoczęcie budowy i/lub przebudowy obiektów zaplanowanych do realizacji w I etapie. Oprócz kładki, mostu zwodzonego i przebudowy układu drogowego, obejmą one także prace projektowe i pozwolenia na budowę oraz rozpoczęcie budowy zespołu usługowo-apartamentowego oraz zespołu hotelowego.
- Na przełomie lat 2018/2019 północny cypel powinien już wyglądać nie tak, jak dziś, ale jak część pięknego miasta – podkreślają przedstawiciele konsorcjum. – Zamiast ruin i zarośli wyłoni się zespół obiektów apartamentowych, usługowo-handlowych i hotelowych z dostępem nie tylko od ul. Stągiewnej, ale także przez kładkę dla pieszych od Długiego Pobrzeża.
Konsorcjum Immobel&Multibud przewiduje w III kwartale 2017 rozpoczęcie prac przygotowawczych dla powstania obiektów komercyjnych i publicznych zaplanowanych w II etapie inwestycji. Ich budowa powinna się rozpocząć w I kwartale 2019 r.
Zakończenie całości prac w ramach omawianego projektu nastąpi w 2023 r.

źródło: mat prasowe
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl