Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: villaoliva
2008-12-23, 17:45
Nowa Opacka
Autor Wiadomość
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-05-15, 01:01   Nowa Opacka

Zamiast cmentarza planiści mają ochotę teraz na park oliwski :evil:

Ul. Opata Rybińskiego zmieni się w deptak?

Cytat:
Fragment parku lub cmentarza w Oliwie zostanie przeznaczony pod drogę? Urzędnicy uspokajają mieszkańców: nie ma takich planów. Ale wizja zamiany ruchliwej ulicy przy Parku Oliwskim w deptak dla pieszych jest warta zastanowienia

Zaproszenie na poniedziałkowe spotkanie dla mieszkańców Oliwy wyglądem przypominało klepsydrę i zawierało hasło: "Oliwski cmentarz zalany asfaltem?".- Słyszeliśmy, że Zarząd Dróg i Zieleni ma plany budowy Nowej Opackiej kosztem fragmentu cmentarza w Oliwie. To przecież nie do pomyślenia - mówi Tomasz Strug z grupy, która chce powołania rady osiedla Oliwa (i organizowała spotkanie).

Temat rozmowy zakończył się szybko. - Poinformowałam mieszkańców, że miasto nie ma planów budowy Nowej Opackiej, ani poszerzenia istniejącej ul. Opackiej - mówi Małgorzata Momont z zajmującego się planowaniem przestrzennym Biura Rozwoju Danziga.

Skąd więc całe zamieszanie? Chodzi o ogłoszony przez inną miejską jednostkę - Zarząd Dróg i Zieleni - przetarg na "analizę możliwości poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa w Danzigu".

- Oliwa to jedna z najbardziej atrakcyjnych dzielnic Danziga - mówi Mieczysław Kotłowski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni. - Odwiedza ją coraz więcej turystów, zwiedzają Katedrę, chodzą po Parku Oliwskim. Pojawił się pomysł: atrakcyjność dzielnicy wzrosłaby, gdyby sąsiadującą z parkiem ul. Opata Jacka Rybińskiego i jej przedłużenie - Stary Rynek Oliwski - zmienić w trakt pieszy.

- Taki deptak byłby znakomitym pomysłem - uważa Andrzej Januszajtis, znawca historii i miłośnik Danziga. - Ale mało realnym, no bo co zrobić z ruchem samochodów między Oliwą a Osową?

- Na to pytanie odpowiedzieć mają nam właśnie twórcy analizy - odpowiada Kotłowski.

Jeszcze niedawno najbardziej oczywistym wariantem była budowa tunelu pod wzgórzem Pachołek.

Zmiana przebiegu ekspresowej Trasy Kaszubskiej (będzie rozpoczynać się w Gdyni, a nie w Osowej) odsunęła jednak powstanie tunelu w daleką przyszłość.

Inne pomysły? Rzut oka na mapę wskazuje, że rozwiązaniem byłoby poszerzenie jednokierunkowej dziś ul. Opackiej, przynajmniej o jeden pas ruchu. Plusy? W przeciwieństwie do ul. Opata Jacka Rybińskiego przy Opackiej nie ma praktycznie mieszkań. Minusy? Pod drogę musiałby być oddany wąski fragment cmentarza lub parku.

- Rzeczywiście, poszerzenie ul. Opackiej jest jakimś rozwiązaniem. Czy możliwym? Na to pytanie odpowie dopiero zlecona przez nas analiza - mówi Kotłowski.

Biuro Rozwoju Danziga zapowiada twarde weto. - Nie ma mowy o takim rozwiązaniu, park i cmentarz znajdują się pod ochroną konserwatora zabytków - twierdzi Małgorzata Momont z BRG.

- Nie zakładałabym od razu, że to niemożliwe - mówi nieoficjalnie jeden z radnych PO. - O ile zmiana granic cmentarza jest bardzo kontrowersyjna, to w przypadku parku mogłoby być łatwiej. Bo przecież dzięki takiej decyzji, po drugiej strony parku zyskalibyśmy niesamowicie atrakcyjną przestrzeń, przykład dobrej rewitalizacji. Dlatego warto będzie dokładnie przestudiować analizę ZDiZ.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
fobcia 

Wiek: 47
Dołączyła: 09 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Oliwa
Wysłany: 2008-05-15, 01:16   

Byłoby pięknie,gdyby Opata Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski zamieniono w deptak,ale wara od naszego cmentarza i parku :evil: Najlepszym rozwiązaniem byłby tunel pod Pachołkiem :-)
 
 
 
danziger
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-15, 22:09   

fobcia napisał/a:
Byłoby pięknie,gdyby Opata Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski zamieniono w deptak

Byłoby tragicznie. Polanki stałyby się ślepą ulicą - cały ruch poszedłby na Grunwaldzką,która w tamtym rejonie i tak jest już zakorkowana. Efekt byłby taki, że całą Spacerową można byłoby też zamienić w deptak, bo szło nią by się szybciej niż jechało.
Cytat:
Najlepszym rozwiązaniem byłby tunel pod Pachołkiem :-)

Koncepcja z tunelem nie jest zła, tyle że nie słyszałem żadnej sensownej koncepcji rozprowadzenia ruchu dalej. Bo tunel kończyłby się... - no właśnie, gdzie?
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-05-15, 22:19   

Na styku Czyżewskiego i Grunwaldzkiej. Tam przy Inter Marche ma wchodzić w projektowany przejazd pod torami i dalej biec w kierunku Trasy Sucharskiego.
To wszystko jest już dawno zaplanowane.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
fobcia 

Wiek: 47
Dołączyła: 09 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Oliwa
Wysłany: 2008-05-15, 22:29   

danziger napisał/a:
Polanki stałyby się ślepą ulicą
Fakt,o przyszłości Polanek nie pomyślałam :oops:
 
 
 
danziger
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-15, 22:42   

villaoliva napisał/a:
Na styku Czyżewskiego i Grunwaldzkiej. Tam przy Inter Marche ma wchodzić w projektowany przejazd pod torami i dalej biec w kierunku Trasy Sucharskiego.
To wszystko jest już dawno zaplanowane.

Ale to jest stara koncepcja, w której - przynajmniej o ile wiem - nie było mowy o zamykaniu Rynku/Opata Rybińskiego.
Mało tego, ona zakładała, że dalej będzie połączenie z "obwodnicą" północno-wschodnią (droga zielona, czy jaka tam) koło hali danzigo-sopockiej i dalej aż do tunelu pod Martwą Wisłą.
I to miałoby sens (pod warunkiem zostawienia drogi do Wrzeszcza przez Polanki).
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-05-15, 23:03   

Z tego co ja rozumiem to koncepcja zamykania ruchu dopiero sie tworzy na podstawie analizy na którą rozpisano przetarg.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
Grün 
Oberwasserspeier


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1468
Skąd: Wolne Miasto
Wysłany: 2008-05-16, 09:40   

W tej chwili zamykanie którejkolwiek drogi jest szalenie niebezieczne. Ilość samochodów cały czas rośnie, a większość remontów prowadzonych na danzigich drogach, to nie modernizacje, a konserwacja zabytku i to zabytku czasów, kiedy przewidywano jeden samochód na klatkę schodową.
Maleńska uliczka Siedlicka zaanektowana ostatnio przez PG (podobno zgodnie z prawem) powoduje oblędny korek na Tragutta i Studzience, bo ci, którzy śmignęli by do Wielkiej Alei przez Siedlicką, wloką się dookoła. Przeszkałcanie ruchliwych arterii komunikacyjnych w deptaki to obłęd jeśli nie ma uprzedniej budowy trasy alternatywnej.
_________________
Z wyrazami...
prof. wirt. Grün
Nowe w Akademii: O Hausmarkach
Felietony historyczne na MMTrójmiasto
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2008-05-18, 19:07   

O sprawie :arrow: danziga telewizja.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2009-04-05, 22:27   

Temat powraca.

Którędy z Oliwy do Osowy

Cytat:
Szanowni Państwo,

Chciałabym dzisiaj przedstawić Państwu Studium koncepcyjne rozwiązań komunikacyjnych dla Osowy i Oliwy.


Od bardzo długiego czasu rozmawiam z wieloma osobami na temat możliwości zwiększenia drożności przejazdu przez Oliwę i dojazdu do Osowy.

Oczywiście wszyscy wiemy, ze jedynym docelowym i skutecznym rozwiązaniem byłaby realizacja Nowej Spacerowej, czyli 2-pasmowej jezdni od węzła Wysoka do Al. Grunwaldzkiej (w miejscu wlotu ul. Czyżewskiego, na granicy z Sopotem,).Ma ona biec tunelem pod Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że jest to inwestycja dalekiej przyszłości, zwłaszcza teraz ...

No więc, jak poprawić, choć trochę, sytuację, skoro nie można przy pomocy Nowej Spacerowej?

Tracą Państwo obecnie tak dużo czasu na przejazd do Osowy.

Rozmawialiśmy o tym też w Zarządzie Dróg i Zieleni, jednostce miasta odpowiedzialnej za drogi. ZdiZ nie zaniedbał sprawy i zlecił(za co im chwała): opracowanie Studium Koncepcyjnego

„Analizy możliwości poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa” w Danzigu w rozbiciu na 2 zadania:

1.analizy komunikacyjnej całej trasy łączącej dzielnice Oliwa i Osowa , od Al. Grunwaldzkiej do granicy miasta
2.analiza skomunikowania ul. Spacerowej z al. Grunwaldzką i ul. Polanki z założeniem całkowitego wyłączenia z ruchu ulic Opata Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski.
Projektanci analizowali możliwości poprawy drożności układu drogowego pod kątem:

•Stanu technicznego
•Stanu bezpieczeństwa
•Obciążeń ruchowych(obecnie i w przyszłości (np. po realizacji Trasy Kaszubskiej)
•Plany długodystansowe 5-6 lat +dłuższe np. po realizacji Nowej Spacerowej)


Opracowane studium miało za zadanie odpowiedzieć na pytanie:

co można poprawić przez ten okres przejściowy do czasu realizacji Nowej Spacerowej?

1.nic nie robić
2.wariant 1.zaklada wyłączenie z ruchu ul. Opata Rybińskiego i stary Rynek Oliwski, oraz skierowanie ruchu miejskiego na ulice :Spacerową -Opacką-Grunwaldzką.
W tym celu proponuje się poszerzyć ul. Opacką do 2-ch jezdni(kosztem parku, bo cmentarz jako wpisany do rejestru zabytków nie może być zawężony)

3.wariant 2.pozostawić ul. Opacką jako 1-kierunkową + 1-kierunkowa Czyżewskiego w kierunku Grunwaldzka-Spacerowa..
(z czego nic nie wynika, bo tylko pogarsza się sytuacja)


Żadne z tych rozwiązań nie zadawala mnie, bo nie powoduje wyprowadzenia ruchu tranzytowego (międzydzielnicowego) z ul. Opata Rybińskiego. A moim zdaniem jest to najważniejsze. Dzięki temu odciążona byłaby stara Oliwa z tego ruchu, jak również korki do Osowy byłyby mniejsze. Na ul. Stary Rynek Oliwski powinien pozostać tylko ruch komunikacji zbiorowej(autobusy), rowerowej i piesi. Zapewniłoby to, oprócz ochrony starych, pięknych domów, odpowiednie otoczenie Parku Oliwskiego.


4.wariant 3.poprowadzenie nowej ulicy, tzw. Nowej Opackiej pomiędzy terenami Akademii Wychowania Fizycznego i Telewizji po starych kortach na terenie AWF.
To rozwiązanie najbardziej mi się podoba: jest to rozwiązanie nie organizacji ruchu, ale czysto inwestycyjne. Wymagałoby więc wpisania do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i budżetu miasta.

Ten wariant polega na realizacji Nowej Opackiej z wykorzystaniem istniejącego dojazdu z Czyżewskiego do siedziby TVG(za cmentarzem). Dalej biegłaby do Al. Grunwaldzkiej, z wlotem za stacją paliw. Jej skrzyżowanie i skrzyżowanie z obecną ul. Opacką proponuje się jako skrzyżowanie o przesuniętych wlotach, działające kompleksowo.

Nowa Opacka byłaby „zamiennikiem” Opata Rybińskiego. Oczywiście odcinek ul. Czyżewskiego do Nowej Opackiej, trzeba by poszerzyć ,żeby bez problemu przejął obecny ruch tą ulicą + ten z Nowej Opackiej.

Wariant ten przewiduje zamianę istniejącej ul. Opackiej w ciąg pieszo-rowerowy(z dojazdem do posesji firmy Doraco) z zamkniętymi wlotami w Grunwaldzką i Czyżewskiego. Pozwala to wyeliminować ruch tranzytowy ze Starej Oliwy i odsunąć go od parku. Pozwala też stworzyć dogodny dojazd i zaplecze parkingowe dla ruchu turystycznego do Katedry Oliwskiej i cmentarza.


Ale skutek byłby pozytywny dla Osowy. Ruch odbywałby się płynnie, bo nie byłoby blokady na skrzyżowaniu przy Młynie, Spacerowa/Opacka/Stary Rynek Oliwski, gdyż przy takim rozwiązaniu nie byłoby samochodów ze Starego Rynku Oliwskiego



Program obiecujący. Zespół projektowy bardzo dogłębnie i wielopłaszczyznowo opracował to Studium Koncepcyjne, poczynając od spraw organizacyjnych ruchu kołowego poprzez działalność inwestycyjną, do strategicznych rozwiązań przyszłościowych.

Oprócz rozważań czysto drogowych przedstawiono urbanistyczne i społeczne efekty ewentualnych zmian.

Głównym celem, oprócz oczywiście udrożnienia dojazdu do Osowy, była ochrona od ruchu tranzytowego Starą Oliwę .Oprócz Opata Rybińskiego również ulicę Opacką proponuje się pozbawić ruchu samochodowego .Ulica ta byłaby tylko parkingiem obsługującym cmentarz i wejście do parku.

Park Oliwski i obiekty Zespołu Pocysterskiego(np. Katedra) trzeba chronić, bo to wartość wyjątkowa i unikatowe nie tylko w skali miasta założenia zieleni.. A turyści i mieszkańcy nie mogą się przemykać między pędzącymi samochodami.


Dużym problemem dla Państwa po drugiej stronie Obwodnicy, już wewnątrz Osowy, jest zatłoczona ul. Kielnieńska. W tej sprawie sugeruje się w tym opracowaniu, że dobrym rozwiązaniem byłoby przedłużenie Spacerowej od ronda z Castoramą do ul. Chwaszczyńskiej w pasie drogowym rezerwowanym pod oprotestowana kiedyś Trasę Lęborską.


Nie opisuję Państwu wszystkich szczegółów reorganizacji ruchu lub budowy dróg w każdym z wariantów, bo dotyczą one głównie Oliwy. Wybrałam tylko te, które dotyczą bezpośrednio dojazdu do Osowy. Gdyby ktoś z Państwa chciał się zapoznać z całościowym opracowaniem : ,to jest w ZdiZ ul. Partyzantów.

Czekam na Państwa uwagi, również te krytyczne, chęć włączenia się w dyskusję. Przekażę je wszystkie do ZdiZ .Może wspólnie wypracujemy rozwiązanie, jak Państwu ulżyć w codziennej stracie czasu i nerwów w korkach.

Znają Państwo z pewnością mój adres mailowy, gdyby nie , podaję: m.chmiel@danzig.gda.pl lub na portalu.

Z poważaniem

Małgorzata Chmiel, radna
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2010-09-29, 22:51   

Jak odkorkować Spacerową

Cytat:
Oto kilka wypowiedzi które powstały na forum osowa.com :

ALBERCIK - W tak tragicznej sytuacji komunikacyjnej, ulicy Spacerowej, rozwiązanie w postaci poszerzenia, przebudowy węzłów w Osowie i Oliwie, to proces tak czasochłonny, a przy tym tak paraliżujący ruch, że nawet nie chcę o tym myśleć.
Moim zdaniem ! Jedynym, najszybszym i nieparaliżującym ruchu rozwiązaniem jest :
wybudowanie "nowej spacerowej". 2 pasma z węzła Owczarnia, przez Kościerską, Bytowską z wylotem np. w Polanki na wysokości LO V.
Po zakończeniu inwestycji można skierować ruch Oliwa - Osowa jedną dwupasmówką, a Osowa , Oliwa drugą.
Argumenty n/t wycinki drzew jakoś do mnie nie przemawiają. Do poszerzenia obecnej spacerowej, też będzie trzeba "mocno ciąć".
Myślę, że to jest radykalne, ale najszybsze i najmniej skomplikowane rozwiązanie.
Biorąc pod uwagę, że ewentualna budowa odbywałaby się całkowicie niezależnie od obecnego ruchu, inwestycja mogłaby przebiegać znacznie szybciej, i niezakłócałaby dodatkowo, obecnej, tragicznej już sytuacji komunikacyjnej.
Ponadto, rozwiązanie takie pociągałoby za sobą najmniejszą ingerencję w obecny stan drogowy.
Od strony Osowy, praktycznie bez zmian (jedynie przeorganizowanie ruchu), zaś od strony Oliwy jedynym „wąskim gardłem” byłoby rozwiązanie wlotu na Polanki. Ale jest tam trochę miejsca i można to rozwiązać.
_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
villaoliva 
Administrator


Pomógł: 19 razy
Wiek: 95
Dołączył: 07 Maj 2008
Posty: 6911
Skąd: Oliva
Wysłany: 2013-04-29, 23:00   

Nie pozwólmy zapomnieć o zabytkowej Oliwie, rozjeżdżanej codziennie przez potężny ruch tranzytowy. O Parku Oliwskim i Katedrze, stojących niemal przy „autostradzie”. Nie dajmy zapomnieć o mieszkańcach całej północnej części miasta stojących w codziennych korkach na ul. Spacerowej.

Nie pozwólmy zapomnieć o "Tunelu pod Pachołkiem"

Cytat:
Gdy kilka lat temu przypominałem pomysł tunelu pod Pachołkiem, wszyscy pukali się w głowę. Teraz jest szansa by zawalczyć o jego realną budowę i uratowanie Oliwy przed rozjechaniem.

_________________

W Oliwie... zawsze zielono www.staraoliwa.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl