Wysłany: 2012-10-16, 16:29 Szeroki tor z Portu Północnego do Rosji
Pojawiła się nowa koncepcja przeprowadzenia szerokiego toru z Portu Północnego do Kaliningradu.
Źródło
Cytat:
Zmodernizowane mają być także połączenia kolejowe. Linia E65, łącząca Trójmiasto z południem kraju, już jest odnawiana. Konieczna jest modernizacja prowadzącej bezpośrednio do DCT linii 226, w ramach której ma być zbudowany nowy most kolejowy nad Martwą Wisłą. Dalsza perspektywa dotyczy budowy bezpośredniego szerokotorowego połączenia terminalu z Kaliningradem.
Pomógł: 50 razy Wiek: 53 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2012-10-18, 20:38
Jak dla mnie cała ta mapka to jedna wielka bajka o żelaznym wilku. Poza tym "punktami krytycznymi" autorzy nie zająknęli się chociażby na temat budowy nowych mostów przez Wisłę i Nogat i budowy szerokotorowej linii za Elbląg (dziś "szeroki tor" kończy się w Bogaczewie. Koszty takie inwestycji są kolosalne a ewentualne profity nomen omen palcem po wodzie pisane, bo znając Rosjan to prędzej czy później zbudują sobie głębokowodny terminal na terenie obwodu kaliningradzkiego, nawet jeśli dziś oficjalnie deklarują zainteresowanie koncepcją takiego połączenia.
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Pomogła: 10 razy Wiek: 47 Dołączyła: 07 Maj 2008 Posty: 3529 Skąd: Neufahrwasser b. Danzig
Wysłany: 2012-10-18, 22:20
feyg napisał/a:
Jak dla mnie cała ta mapka to jedna wielka bajka o żelaznym wilku.
Ba! Nawet jak bajka o żelaznej kolei podwodnej
Poważnie mówiąc, to ja specjalnie jakoś nie widzę przy od lat napinanych stosunkach rosyjsko-polskich, żeby mocarstwo zza miedzy chciało wdawać się w interesy tutaj i jeszcze je pewnie sponsorować.
Pomiędzy Braniewem, a właściwie granicą polsko - rosyjską, i Bogaczewem jeden z torów jest faktycznie szeroki. Na wiekszości swojego przebiegu jest on nieużywany i zarośnięty. Prawdopodobnie jest w złym stanie technicznym i nie nadaje się do normalnej eksploatacji, tylko do remontu.
O wiele prostszym rozwiązaniem byłoby przekucie na tor szeroki nieużywanego toru Kolei Nadzalewowej na odcinku Braniewo - Rubno Wielkie- około 40 kilometrów. Koszty takiego przekucia to od 10% do 15% kosztu budowy nowej linii. Z Rubna Wielkiego do Martwej Wisły w okolicach rafineri w linii prostej to około 55 kilometrów, linia faktycznie byłaby nieco dłuższa. Kosztowne byłyby mosty na Wiśle i Nogacie, no i jeszcze kilka mniejszych mostów. Niezbędne byłyby również mijanki na terenie Źuław, wszak chodzi o linię jednotorową. Oczywiście jeszcze most przez Martwą Wisłę i torowisko na terenie Portu Północnego. Koszty wydają się być rzeczywiście ogromne.
Jest to jednak projekt infrastrukturalny o ogromnym znaczeniu gospodarczym i być może mółby liczyć na dofinansowanie przez Unię Europejską w 80%. W takim przypadku może być realny.
Jeżeli chodzi o głębokowodny terminal kontenerowy na terenie obwodu kaliningradzkiego, a konkretnie w Bałtijsku , to koszt jego wybudowania oszacowano na 3,5 miliarda dolarów, które miałyby zostać wyłożone nie przez państwo rosyjskie a przez armatora - Maerska. Cała sprawa zakończyła się na jednorazowym szumie medialnym i nie jest w najbliższym horyzoncie czasowym realna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum