Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 545 Skąd: Gdańsk Nowy Port Władysława IV
Wysłany: 2011-03-01, 21:39
Tangens napisał/a:
Dla mnie akurat pilotowanie wszelkich remontów jest na pewno dużo bardziej uciążliwe niż dla osoby mieszkającej w Danzigu na codzień poruszanie się po torach będących w remoncie.
Akurat z tym nie byłoby problemu, bo mógłbym w naszej zabawie pełnić "funkcję monitorującego remonty torowisk".
Tangens napisał/a:
Bardzo bym jednak chciał aby głos w tej sprawie zabrał Feyg. W końcu jeden z współzałożycieli i liderów gry a do tego moderator strony. Rozumiemy brak czasu, ale czy na pewno to on jest powodem? Przecież codziennie jest aktywny na forum, wiec w czym jest problem?
Art. 15.2 oraz 20 w celu naprawienia ewidentnych niedopatrzeń proponuje nadać brzemienie:
15.2 Osoba które za dane pytanie otrzyma najwięcej punktów ma prawo zadać następne pytanie lub wskazać inna osobę, która je zada.
20. Na torowiskach (za wyjątkiem pętli) niedopuszczalne jest wyprzedzanie. Gracz będący na tym samym torze z tyłu zatrzymuje się lub użycza swoich punktów do poruszenia się graczowi z przodu. Gracz popychany porusza się w kierunku wskazanym przez popychającego i ma obowiązek zatrzymać się na najbliższej pętli lub w zajezdni.
oraz dopisać art. 22
22. W celu usprawnienia ruchu, jeśli gracz po upływie 48 godzin od chwili rozdania punktów się nie poruszy, prowadzący ma prawo skierować go we wskazanym przez siebie kierunku.
_________________
Phinek Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 199 Skąd: Warszawa Jelonki
Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego oraz serwis Tramwaje w Danzigu dzięki uprzejmości Zakładu Komunikacji Miejskiej w Danzigu, zapraszają pasjonatów komunikacji miejskiej na przejazd specjalny w dniu 2 lipca 2011.
Specjalnie na tę okazję sformowany zostanie skład potrójny 105Na #1370+1378+1379, którym pokonamy trasę:
Dworzec PKS - Opera - Zaspa - Oliwa – Abrahama – Oliwa – Jelitkowo – Zaspa – Brzeźno Plaża – Kliniczna – Nowy Port – Kliniczna – Centrum – Stogi Plaża – Siedlce – Dworzec PKS.
Przewidziane są fotostopy.
Rozpoczęcie: Dworzec PKS, godzina 10:00.
Przewidywane zakończenie: Dworzec PKS, najpóźniej o godzinie 18:30
Na przejazd zapraszamy wyłącznie osoby pełnoletnie. Obowiązuje rejestracja drogą elektroniczną poprzez e-mail formularz kontaktowy. W zgłoszeniu prosimy podać imię i nazwisko. Zaproszone będą wyłącznie osoby, które otrzymają wiadomość zwrotną! Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odwołania przejazdu, wykorzystania innego pojazdu niż podany lub zmiany planu przejazdu.
Zapisałem się, ale biorąc pod uwagę, uciążliwość związaną z rejestracją i fakt, że przejazd trójskładem 105N nie będzie prawdopodobnie aż tak atrakcyjny sugeruję spotkanie z ekstratrasowiczami w niedzielę według pierwotnego planu. Ale oczywiście mamy demokrację. Zatem: sobota 10:00 105N (pamiętając o obowiązku rejestracji) czy niedziela 11:25 ogórek? Jutro byłbym w drodze więc decyzję musimy podjąć dzisiaj.
Pomógł: 50 razy Wiek: 53 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 4794 Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2011-07-01, 00:22
Przepraszam bardzo za skromny ostatnio udział w zabawie oraz dyskusji w tym wątku ale, ostatnimi czasy nieco nosi mnie po okolicy, najpierw był Bytów, potem kilka weekendów w Cichowie (Wielkopolska), do tego doszedł jeszcze wypad na Żuławska Kolej Dojazdowa a w przyszłym tygodniu szkolę się w Toruniu. Z kolei czas przy kompie skutecznie zabiera mi reanimacja strony internetowej PTMKŻ i ŻKD: http://ptmkz.pl/
Co do soboty to plany nie są jeszcze do końca sprecyzowane, w grę wchodzi impreza tramwajowa albo wyjazd na ŻKD (inauguracja sezonowych pociągów z parowozem).
_________________ Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
...więc może to był jednak Danzig a nie Wrocław... zaś 63 rok to tylko typ WPK dla Katowic.
http://wolneforumdanzig.pl/viewtopic.php?p=27629&highlight=#27629
Z góry zastrzegam, że mam wątpliwości dotyczące, czy aby piszę we właściwym wątku, ale że:
1) nie znalazłem wątku poświęconego historii Waszych tramwajów,
2) wątek "Tramwajowe problemy..., z którego cytat pochodzi, dawno zamarł,
3) a ten wydaje mi się najbliższy tematowi
to wybór wydaje mi się najlepszy.
Jako Wrocławianin wrzucę tu swoje trzy grosze. Otóż Soida et consortes pisząc o Wrocławiu twierdzą, że w 1962 roku pojawiły się u nas wozy 1437-1450 (typ 4N1 oczywiście).
Ostatni z serii, czyli 1450 oczywiście istniał , ale nie w 1962. "Rdzenne" wrocławskie wagony silnikowe generacji N kończyły się bowiem na numerze 1449. 1450 był z kolei jednym z ex-warszawiaków i pojawił się dopiero w 1965 roku.
Co to ma do Was? Ano wygląda na to, że o jeden z wagonów przeznaczonych do Wrocławia wywędrował na Bałtyk. O ile oczywiście autorzy konstalowskiej monografii nie "machnęli się" i nie wyciągnęli tego 1450 jak królika z kapelusza.
Pozostaje oczywiście kwestia na ile można tu mówić o "przeznaczeniu" wozu do Wrocławia. Nie znam "kuchni" PRL-owskiego planowania, ale wydaje mi się, że wówczas wozy były rozdzielane na zasadzie przydziału przez odpowiednie ministerstwo. Skoro zaś tak, to raczej odpada "podprowadzenie" lub prosta pomyłka przy wysyłce. Mogło być więc tak, że wagon od samego początku był przeznaczony dla Danziga, ale ktoś omyłkowo nadał mu wrocławskie oznaczenia, co w ostatniej chwili odkręcono.
PS. Tangens wspomniał, że nie pamięta niebieskiego tramwaju, co jego zdaniem wyklucza wrocławską opcję. Nie od końca jednak: w latach 1952-1971 (72?) Wrocław jeździł w czerwieni.
Witaj Radek_P. Twój wpis kwalifikuje się oczywiście do tematu "Bocznica ekstratrasy" i jeśli to możliwe proszę moderatorów o przeniesienie. Na razie wiec nie zabieram głosu w temacie, aby nie bałaganić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum