Wolne Forum Gdańsk Strona Główna Wolne Forum Gdańsk
Forum miłośników Gdańska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekstratrasa
Autor Wiadomość
Bynio50 
wiarus


Wiek: 74
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-09-08, 19:41   

Ktoś wsadził kawałek tej szyny w podmurówkę. Gdzie nie wiem. :hihi:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-09-08, 20:05   

Bynio50 napisał/a:
Ktoś wsadził kawałek tej szyny w podmurówkę. Gdzie nie wiem. :hihi:
Zgadzam się z kolegą. Też skądinąd doszedłem do tego wniosku i też nie wiem gdzie.
_________________

 
 
 
Bynio50 
wiarus


Wiek: 74
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 462
Skąd: Gdańsk /Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-09-08, 20:16   

Przy okazji powyższego pytania, ciekawi mnie czy po wojnie / po1945/pozostały szyny tzw. poniemieckie. Czy wybudowano nowe "polskie" szyny. :?:
_________________
Ile głów ludzi,tyle zdań.
 
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4792
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-09-08, 23:07   

Kolejna podpowiedź, myślę że ostateczna: obiekt którego szyna jest elementem związany jest z wydarzeniem, którego rocznicę niedawno obchodziliśmy ;-)

Bynio50 napisał/a:
Przy okazji powyższego pytania, ciekawi mnie czy po wojnie / po1945/pozostały szyny tzw. poniemieckie. Czy wybudowano nowe "polskie" szyny. :?:

Na pewno dwuosiowe tramwaje szybciej niszczyły szyny niż wozy czteroosiowe na wózkach. Mam na myśli przede wszystkim łuki.
_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
Ostatnio zmieniony przez feyg 2010-09-08, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-09-08, 23:15   

Bynio50 napisał/a:
Przy okazji powyższego pytania, ciekawi mnie czy po wojnie / po1945/pozostały szyny tzw. poniemieckie. Czy wybudowano nowe "polskie" szyny. :?:
Hm, za bardzo łapię o co Ci chodzi. Na pewno skoro mieliśmy Nową Hutę to nie godziło się kłaść imperialistycznych a tym bardziej faszystowskich szyn. Z tego co pamiętam z dzieciństwa to dość mocno spieszono się z wymiana torowisk i myślę, że do roku gdzieś 1965 wymieniono już wszystko. Gdzie najdłużej mogły się poniemieckie? Logika sugeruje Orunię, ale choć przez mgłę to jakieś remonty torowisk tam jednak pamiętam. Prawdopodobnie tory poniemieckie do końca utrzymały się na linii 5 Chrobrego/Waryńskiego.
_________________

 
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-09-08, 23:20   

feyg napisał/a:
Kolejna podpowiedź, myślę że ostateczna: obiekt którego szyna jest elementem związany jest z wydarzeniem, którego rocznicę niedawno obchodziliśmy ;-)
Myślę, że łatwiej będzie przypomnieć sobie wydarzenie niż obiekt. Mieliśmy wszak niedawno rocznicę sierpnia i... września. Ale co istotnego z jednym bądź drugim miał Sopot? Pojęcia nie mam.
_________________

 
 
 
renekk 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 934
Skąd: Orunia
Wysłany: 2010-09-09, 08:10   

Bynio50 napisał/a:
czy po wojnie / po1945/pozostały szyny tzw. poniemieckie. Czy wybudowano nowe "polskie" szyny

Zadam podobnie mądre pytanie: czy po 1945 roku pozostały poniemieckie bruki, kanalizacja, kable energetyczne itd itp?
_________________

 
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4792
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-09-09, 10:01   

:hmm: W zasadzie Phinek, aczkolwiek w innym wątku, dał mimochodem odpowiedź na konkursowe pytanie. Czy ktoś ma coś przeciwko temu aby przyznać mu komplet punktów? ;-)
_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
Krzysztof 


Pomógł: 12 razy
Wiek: 78
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 355
Skąd: Wrzeszcz
Wysłany: 2010-09-09, 10:27   

Tangens napisał/a:
Z tego co pamiętam z dzieciństwa to dość mocno spieszono się z wymiana torowisk i myślę, że do roku gdzieś 1965 wymieniono już wszystko.

Pamiętam podsłuchaną, gdzieś 60-65r.(?) rozmowę dwóch tramwajarzy o złym stanie torowiska pomiędzy Przeróbką i Stogami.
"Torowisko tak złe, bo nie przekładane po wojnie, ale oni nie chcą przekładać bo jak raz poprawią, to potem co kilka lat trzeba będzie przekładać bo teraz nie potrafią tak trwałej jak za Niemca ułożyć."

Co do szyny. Czy ona nie jest wbetonowana w blok zapory drogowej broniącej Sopot przed atakiem od strony Gdyni?
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4792
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-09-09, 11:44   

Krzysztof napisał/a:

Co do szyny. Czy ona nie jest wbetonowana w blok zapory drogowej broniącej Sopot przed atakiem od strony Gdyni?

Zgadza się! :brawo: Amstavik kiedyś publikował zdjęcie owej zapory



Zdjęcia są też :arrow: TU

_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-09-09, 14:40   

Proszę rozdzielić punkty za zadanie 42.
_________________

 
 
 
feyg 


Pomógł: 50 razy
Wiek: 53
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 4792
Skąd: Gdynia Mały Kack
Wysłany: 2010-09-09, 19:21   

Z uwagi na niewielką znajomość trójmiejskiej komunikacji u kolegi Phinka i wcześniejszą moją propozycję pozwolę sobie przyznać Mu uznaniowo 4 punkty, natomiast Krzysztofowi pozostałe 8 punktów. Dodatkowo, zgodnie z regulaminem, Krzysztof zyskuje też prawo wyboru pętli jako doczepa (polecam Stogi Pasanil ;-) ) oraz prawo zadania kolejnego pytania. Zapraszamy! :-D

Blok 1.jpg
Plik ściągnięto 8174 raz(y) 169,61 KB

Blok 2.jpg
Plik ściągnięto 8174 raz(y) 146,79 KB

_________________
Kto głośny jak dzwon, ten pusty jak on...
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-09-09, 20:20   

No, nie wiem czy to etyczne podłączać się od razu do wagonu stojącego na pętli ale niech będzie. :-)
Witaj Krzysztofie :flaga: i zapraszam do wspólnej zabawy. Zapewniam, że jest bardzo wciągająca.
Tytułem wprowadzenia. Jako nowo przyjęty otrzymujesz status wagonu doczepnego. Masz prawo wybrać sobie dowolną (współczesną) pętlę tramwajową w Danzigu, na której będziesz (?) oczekiwał na wagon silnikowy który Cię zabierze i odczepi na najbliższej pętli na którą wjedzie za co otrzymasz już duży punkt. Po zaliczeniu dwóch pętli zostaniesz przerobiony na wagon silnikowy i będziesz mógł już poruszać się samodzielnie oraz zabierać z sobą doczepy. Pełny tekst regulaminu znajduje się tutaj .
Teraz jako, że zdobyłeś najwięcej punktów za zadanie 42 otrzymujesz prawo zadania kolejnego pytania [zadania] nr 43. Winno dotyczyć ono komunikacji tramwajowej w Danzigu, ale jak od czasu do czasu ktoś wychyli się poza nasze najpiękniejsze miasto lub wyskoczy z autobusami nie robimy dramatu. Dowcip mile widziany. Prosimy tylko zadać je w miarę szybko aby nie hamować gry, wszak na każdym przystanku czekają pasażerowie. :-D

Phinek, znajdujesz się w centrum Brzeźna. Masz do przejechania 4 przystanki. Możesz z jednego zrezygnować i zatrzymać się na pętli Hallera, za co dostaniesz duży punkt lub dojechać do skrzyżowania z Chrobrego. Zdecydowanie polecam propozycję 1.
_________________

 
 
 
Krzysztof 


Pomógł: 12 razy
Wiek: 78
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 355
Skąd: Wrzeszcz
Wysłany: 2010-09-09, 22:46   

Tangens napisał/a:
zapraszam do wspólnej zabawy

Z powodu braków czasowych, dość pobieżnie śledziłem ten wątek. Nie chciałbym pytać o coś, co już było zgadywane :-/
Może tak: W pierwszej połowie lat 60-tych jeździłem 12-stką z Wrzeszcza do szkoły na Siedlcach. Gdy tramwaj z pętli przy kościele w Emausie ruszał zanim do niego doszedłem można było podbiec i za drugą doczepą przebiec na jego prawą (drzwiową) stronę, dogonić i wskoczyć zanim osiągnął pełna prędkość.
Zdarzało mi się, również, wysiadać miedzy przystankami we Wrzeszczu. I tu pytanie: Między jakimi przystankami 12-stka we Wrzeszczu na tyle zwalniała, że było to bezpieczne :?:

A jeszcze pętlę mam sobie wybrać :hmm:
Ponieważ w tamtych latach sporo czasu spędzałem na tej pętli na Siedlcach - to może ta właśnie.
 
 
Tangens 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 67
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk/Świnoujście
Wysłany: 2010-09-09, 23:29   

Krzysztof napisał/a:
Ponieważ w tamtych latach sporo czasu spędzałem na tej pętli na Siedlcach - to może ta właśnie.
Załatwione.
Krzysztof napisał/a:
Zdarzało mi się, również, wysiadać miedzy przystankami we Wrzeszczu. I tu pytanie: Między jakimi przystankami 12-stka we Wrzeszczu na tyle zwalniała, że było to bezpieczne :?:
Nie byłbym taki pewien, czy było to bezpieczne, gdyż jeśli dobrze dedukuję to było bardzo duże ryzyko wpadnięcia pod ciężarówkę.
Gdzie to mogło być? Al. Zwycięstwa raczej nie, bo tam były wysokie tory więc raczej nie było potrzeby hamowania. Podobnie było w Al. Wojska Polskiego. Zatem zostaje Grunwaldzka. Tory biegły wówczas w jezdni a na wysokości Jesionowej, gdzie teraz jest skręt za "wysepką" w prawo (patrząc w kierunku Oliwy) tramwaj jechał prawie prosto choć nie całkiem, miał delikatny skos w lewo. Siłą rzeczy droga dla samochodów była tam węższa a tory były niskie. Groziło więc zarówno wykolejenie jak i zderzenie z samochodem. Myślę, że właśnie tam tramwaj był zmuszany do hamowania. W każdym razie typuję: między Jesionową a Słowackiego.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy WFG

ibedeker.pl